Pregled bibliografske jedinice broj: 445737
Modernizacija željezničke pruge Pula-Rijeka
Modernizacija željezničke pruge Pula-Rijeka, 2010., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 445737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modernizacija željezničke pruge Pula-Rijeka
(Modernization of the railway line Pula-Rijeka)
Autori
Mihalinac, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.02
Godina
2010
Stranica
62 + 14 priloga nacrta
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
željeznička pruga; tunel; prometno opterećenje
(railway line; tunnel; traffic volume)
Sažetak
Današnja veza istarskih željeznica sa Rijekom i Zagrebom ide preko Republike Slovenije. Jedno od rješenja povezivanja Pule i Rijeke sa željezničkom prugom koja bi se u cijelosti nalazila na teritoriju Republike Hrvatske moguće je izgradnjom već dugo planiranog tunela Ćićarija (Varijanta 1) ili izgradnjom tunela UČKA (Varijanta 2). U ovom diplomskom radu napravljeno je rješenje modernizacije pruge od kolodvora Matulji do Pule. Elementi novoprojektirane pruge povećani su sa sadašnjih R=400 m na Rmin=700 m, a uzdužni nagib sa 20‰ smanjen je na imax=15‰. Na taj način su omogućene veće brzine vožnje te povećanje prijevozne sposobnosti pruge i kvalitete usluge. Duljina modernizirane pruge iznosi 95.9 km (Varijanta 1) odnosno 85.6 km (Varijanta 2) dok je duljina postojeće pruge (preko Slovenije) 195.24 km. Modernizacijom pruge prema rješenju iz Diplomskog rada skratilo bi se vrijeme putovanja između Pule i Rijeke sa sadašnjih 3 sata i 50 min na svega 50 min (Varijanta 1, tunel Ćićarija) odnosno 40 min (Varijanta 2, tunel Učka).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Lakušić
(mentor)