Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 445645

Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik


Pribanić , Ljubica
Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik // Zbornik radova / Ivon, Hicela (ur.).
Split, Hrvatska, 2006. str. 79-88 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 445645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik
(The role of nonverbal communication in teacher-pupil relationship)

Autori
Pribanić , Ljubica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova / Ivon, Hicela - , 2006, 79-88

ISBN
953-96977-4-3

Skup
5. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.11.2006. - 18.11.2006

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
neverbalna komunikacija u razredu; kategorije neverbalnih poruka; neverbalna poruka nasuprot verbalnoj poruci
(classroom nonverbal communication; categories of nonverbal messages; nonverbal versus verbal message)

Sažetak
Škola je ustanova u kojoj se ovladava strategijom usvajanja znanja, vještina i navika dominantno verbalnim putem pa i očekujemo da verbalni izraz bude važniji od neverbalnoga. Učitelji, međutim, moraju biti svjesni i svojega neverbalnoga ponašanja te utjecaja na učenike. Neverbalni je dio komunikacije afektivan i stoga je učinkovito komunikacijsko sredstvo koje poboljšava odnos između učitelja i učenika te često ima veći utjecaj na učenike od verbalne komunikacije. U ovom će se radu analizirati neki vidovi neverbalne komunikacije u razredu. Učitelji razgovaraju s učenicima i bez riječi svojim izgledom i držanjem. Učitelji neverbalno komuniciraju kada određenom mimikom lica prate izgovorene sadržaje, kada pogled usmjeravaju u učenike ili mimo njih, kada povisuju ili snizuju glas, kada gestikuliraju i kada prijeteći podižu kažiprst. Učitelji pokazuju osjetljivost za neverbalne vidove komunikacije kada dodiruju učenike, kada poštuju prostor učenika, kada vode računa o vremenu kada razgovaraju s učenicima i kada biraju okolinu u kojoj razgovaraju. Kada učitelji vode brigu o rasporedu klupa i stolaca, kada biraju glazbu, boje, osvjetljenje i reguliraju temperaturu, kada vode brigu o svojem mirisu i mirisu okružja znači da su svjesni neverbalnih poruka koje iz toga proizlaze. Kao što učenici percipiraju učiteljeva neverbalna ponašanja tako isto i učitelj otkriva značenja neverbalnih poruka koje mu šalju učenici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljubica Pribanić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pribanić , Ljubica
Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik // Zbornik radova / Ivon, Hicela (ur.).
Split, Hrvatska, 2006. str. 79-88 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Pribanić , L. (2006) Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik. U: Ivon, H. (ur.)Zbornik radova.
@article{article, author = {Pribani\'{c}, Ljubica}, editor = {Ivon, H.}, year = {2006}, pages = {79-88}, keywords = {neverbalna komunikacija u razredu, kategorije neverbalnih poruka, neverbalna poruka nasuprot verbalnoj poruci}, isbn = {953-96977-4-3}, title = {Uloga neverbalne komunikacije u odnosu u\v{c}itelj – u\v{c}enik}, keyword = {neverbalna komunikacija u razredu, kategorije neverbalnih poruka, neverbalna poruka nasuprot verbalnoj poruci}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pribani\'{c}, Ljubica}, editor = {Ivon, H.}, year = {2006}, pages = {79-88}, keywords = {classroom nonverbal communication, categories of nonverbal messages, nonverbal versus verbal message}, isbn = {953-96977-4-3}, title = {The role of nonverbal communication in teacher-pupil relationship}, keyword = {classroom nonverbal communication, categories of nonverbal messages, nonverbal versus verbal message}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font