Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 445535

Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu


Krupka, Zoran
Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu, 2010., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 445535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu
(Impact of Environmental Factors on International Brand Management Strategy)

Autori
Krupka, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
11.02

Godina
2010

Stranica
237

Mentor
Previšić, Jozo

Ključne riječi
upravljanje markom; standardizacija/adaptacija; međunarodno tržište; strategije; SCP paradigma
(brand management; standardization/adaptation; international markets; strategies; SCP paradigm)

Sažetak
Upravljanje markom na međunarodnom tržištu jedna je od najvažnijih, ali istodobno i najtežih zadaća menadžera u poduzeću. Kao prvo, marka je jedan od najvažnijih resursa poduzeća i osnovni izvor konkurentske prednosti. I kao drugo, na upravljanje markom na međunarodnom tržištu utječu brojni čimbenici okruženja. Ovisno o čimbenicima okruženja, poduzeće će moći primijeniti manje ili više standardiziranu, odnosno adaptiranu strategiju upravljanja markom na međunarodnom tržištu, tj. pojedinih elemenata upravljanja markom (od naziva i znaka marke, simbola, kvalitete proizvoda, asortimana i ambalaže, cijene, sustava distribucije i prodavaonica do oglasa, medija i apela komunikacije, unapređenja prodaje i dr.). U disertaciji je istražen utjecaj marketinškog okruženja (uz medijatorski utjecaj varijable prihvaćenost domaćih proizvoda u stranoj zemlji) i kompleksnosti strukture tržišta na odluku o strategiji upravljanja markom na međunarodnom tržištu i utjecaj te odluke na rezultate poduzeća mjerene percipiranim troškovima upravljanja markom i tržišnim udjelom marke na stranom tržištu. Navedena problematika je analizirana kroz prizmu SCP paradigme prema kojoj je strategija upravljanja markom samo odgovor poduzeća na čimbenike okruženja. Istraživanje je provedeno na uzorku hrvatskih poduzeća koja proizvode proizvode (marke) krajnje potrošnje i izvoze ih na barem jedno strano tržište. Rezultati istraživanja su pokazali da prihvaćenost proizvoda na stranom tržištu različito djeluje na adaptaciju pojedinih elemenata marke. Također, razina adaptacije pojedinih elemenata marke ima različit utjecaj na rezultate poslovanja. To ukazuje na nužnost proučavanja specifičnosti okruženja stranih tržišta i na potrebu prilagođavanja marke (pojedinih elemenata strategije upravljanja markom) čimbenicima stranog okruženja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Krupka (autor)

Avatar Url Jozo Previšić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krupka, Zoran
Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu, 2010., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Krupka, Z. (2010) 'Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krupka, Zoran}, year = {2010}, pages = {237}, keywords = {upravljanje markom, standardizacija/adaptacija, me\djunarodno tr\v{z}i\v{s}te, strategije, SCP paradigma}, title = {Utjecaj okru\v{z}enja na strategije upravljanja markom na me\djunarodnom tr\v{z}i\v{s}tu}, keyword = {upravljanje markom, standardizacija/adaptacija, me\djunarodno tr\v{z}i\v{s}te, strategije, SCP paradigma}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krupka, Zoran}, year = {2010}, pages = {237}, keywords = {brand management, standardization/adaptation, international markets, strategies, SCP paradigm}, title = {Impact of Environmental Factors on International Brand Management Strategy}, keyword = {brand management, standardization/adaptation, international markets, strategies, SCP paradigm}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font