Pregled bibliografske jedinice broj: 445340
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta. Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2010 (monografija)
CROSBI ID: 445340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta
(History and practice of application of the traditional dance on the stage among Croats: between social and cultural necessity, politics, cultural and national identity)
Autori
Sremac, Stjepan
Ostali urednici
Prica, Ines ; Zaradija-Kiš, Antonija ; Zebec, Tvrtko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
Grad
Zagreb
Godina
2010
Stranica
426
ISBN
978-953-6020-45-4
Ključne riječi
povijest; praksa; pozornica; folklorni ples; identitet; politika
(history; practice; stage; traditional dance; identity; politics)
Sažetak
U radu se istražuje i rekonstruira razvojni put i razmjeri scenske prezentacije plesnih i glazbenih tradicija Hrvata, od prvih poznatih primjera do današnjih dana, te da se slijedom toga utvrde pojavni oblici. Već površan pogled na primjere primjene folklornog plesa upućuje na različite plesne oblike i različite nositelje. Jednom su to građani koji interpretiraju seoske plesne tradicije, drugi put seljaci koji plešu svoje vlastite plesove. Treći su to put građani koji interpretiraju svoje gradske plesove ili stvaraju (koreografiraju) nove, odnosno, kako je to već Moser lucidno zamijetio, "izmišljaju tradiciju". Iz ovih nekoliko primjera vidljivo je da se podjednaka pažnja pridaje seoskim i gradskim plesovima i podvodi ih se ravnopravno pod zajednički termin folklorni ples. Gradski se ples u svojoj slobodnoj izvaninstitucionalnoj egzistenciji ponaša jednako kao seoski ples, a razlike koje postoje (repertoarne, stilske, glazbene) proistječu iz različitosti kulturnog i društvenog ambijenta kojima pripadaju i u kojima su se razvijali. Ne zaboravlja se ni uvijek prisutan zajednički dio plesnog repertoara (npr. polka i valcer). Obrađeni primjeri gradskog plesa i plesanja potvrđuju ne samo sličnost ili istovjetnost funkcioniranja seoskih i gradskih plesova i njihovo prepletanje i prožimanje nego i podjednaku upotrebu, posebice scensku primjenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890668-0661 - Plesna etnografija i mnogostruki identiteti (Zebec, Tvrtko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Stjepan Sremac
(autor)