Pregled bibliografske jedinice broj: 445169
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 115-132 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 445169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(National Curriculum and music education of future teachers)
Autori
Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena
/ Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009, 115-132
ISBN
978-953-7498-25-2
Skup
MEĐUNARODNI simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 25.09.2009. - 26.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers)
Sažetak
Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku