Pregled bibliografske jedinice broj: 445133
Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja u učenika osnovne škole pomoću dihotičkog testa riječi
Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja u učenika osnovne škole pomoću dihotičkog testa riječi // Proizvodnja i percepcija govora : profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana / Mildner, Vesna, Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, 2010. str. 198-207
CROSBI ID: 445133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja u učenika osnovne škole pomoću dihotičkog testa riječi
(Research of auditory processing disorders in elementary school children with dichotic words test)
Autori
Heđever, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Proizvodnja i percepcija govora : profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana
Urednik/ci
Mildner, Vesna, Liker, Marko
Izdavač
Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
198-207
ISBN
978-953-175-351-7
Ključne riječi
poremećaj slušnog procesiranja, dihotički test riječi
(auditory processing disorders, dichotic words test)
Sažetak
Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) su smetnje u primanju i obradi verbalnih informacija koje rezultiraju permanentnom kognitivnom disfunkcijom tijekom razvojnog perioda usvajanja jezika a pojavljuju se u 2 do 5 % djece, dva puta više u dječaka nego djevojčica. Ovo je istraživanje pokrenuto s ciljem da se u Hrvatskoj izradi baterija testova za ispitivanje PSP kod školske djece, te da se odrede standardi i norme. Pretpostavka je da će se PSP otkriti znatno češće kod djece s teškoćama u učenju, poremećajima govorno-jezične komunikacije i pažnje. Očekuje se da će istraživanje pokazati da djeca s poremećajem slušnog procesiranja imaju razne teškoće u slušanju, čitanju i razumijevanju informacija koje se u nastavi prezentiraju verbalno, teškoće u jezičnom izražavanju i razumijevanju, poteškoće slušanja sugovornika u bučnom okruženju i sl. Preliminarni rezultati dobiveni na 28 učenika od prvog do četvrtog razreda pokazuju dobru osjetljivost testa na ciljanu dob, bolje sposobnosti procesiranja auditivnih stimulasa iz desnog uha te blagu povezanost slabijih rezultata testa s teškoćama jezika, govora, matematičkih sposobnosti i deficitom pažnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(autor)