Pregled bibliografske jedinice broj: 444708
Neke odlike leksika u suvremenoj hrvatskoj publicistici
Neke odlike leksika u suvremenoj hrvatskoj publicistici // Filologija : časopis Razreda za filološke znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 30-31 (1998), 417-426 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 444708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odlike leksika u suvremenoj hrvatskoj publicistici
(Some lexical features in the contemporary Croatian language of the media)
Autori
Badurina, Lada
Izvornik
Filologija : časopis Razreda za filološke znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (0449-363X) 30-31
(1998);
417-426
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
leksik; publicistički stil; javni mediji; 20. stoljeće
(lexis; language of the media; public media; 20th century)
Sažetak
Društvene se i političke mijene u suvremenome svijetu neminovno zrcale na jeziku kao sredstvu ljudske komunikacije. Od svih jezičnih razina promjenama je najpodložnija leksička. Jezik je pak javnih medija (novine, radio, televizija) s jedne strane pod jakim i izravnim utjecajem (ideoloških) tendencija u društvu, a s druge i sam vrši jak utjecaj, pa i ne samo na javnu komunikaciju. Devedesete su godine dvadesetog stoljeća u Hrvatskoj obilježene velikim i važnim promjenama koje su se nužno odrazile i na hrvatskom jeziku. Jedan se aspekt tih mijena – leksički – nastoji prikazati na primjeru publicističkoga stila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija