Pregled bibliografske jedinice broj: 444690
SCM u trgovini na malo - poslovni procesi i ICT rješenja
SCM u trgovini na malo - poslovni procesi i ICT rješenja // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Business Logistics in Modern Management / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 107-132 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 444690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SCM u trgovini na malo - poslovni procesi i ICT rješenja
(SCM in Retail Trade - Business Processes and ICT Solutions)
Autori
Mesarić, Josip ; Dujak, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Business Logistics in Modern Management
/ Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009, 107-132
ISBN
978-953-253-072-8
Skup
9. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / 9th International Scientific Conference Business Logistics in Modern Management
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
upravljanje opskrbnim lancem; maloprodaja; informacijsko komunikacijska tehnologija (ICT); suradnja
(supply chain management; retail trade; information and communication technology (ICT); cooperation)
Sažetak
Svjetsko gospodarstvo se zadnja dva desetljeća suočava s iznimnim porastom konkurencije uzrokovanim procesima internacionalizacije, globalizacije i koncentracije. U novoj konstelaciji snaga u disribucijskom kanalu, trgovina na malo zauzima dominantan položaj. Kao jedan od ključnih odgovora na ove brojne izazove, uspješne maloprodajne kompanije se odlučuju za okretanje prema članovima vlastitog opskrbnog kanala. Mogućnosti za unapređenje poslovanja traže se kroz povećanu suradnju svih članova opskrbnog lanca. Koncepcija nastala na vjerovanju kako sudionici opskrbnog lanca na svim razinama opskrbe moraju zajedno težiti ubrzanju i usavršavanju prvenstveno toka materijalnih dobara i pratećih informacija, ali i zajedno raditi na rješavanju svih ostalih problema bilo kojeg člana opskrbnog lanca koji mogu utjecati na zastoj toka proizvoda ili usluge do krajnjeg kupca/korisnika, naziva se upravljanje opskrbnim lancem ili supply chain management (SCM). S obzirom da su suradnja i komunikacija osnovni zahtjevi ove koncepcije, shvatljivo je zašto informacijska tehnologija ima ključnu ulogu u upravljanju opskrbnim lancem. Informacijsko komunikacijska tehnologija bila je pretpostavka nastanka upravljanja opskrbnim lancem, danas je temelj njegove implementacije, ali i izvor i podrška njegovom daljnjem razvoju i usavršavanju u budućnosti. U radu se navode temeljne suvremene teorijske spoznaje o koncepciji upravljanja opskrbnim lancem, te prikaz najkorištenijih informacijsko komunikacijskih tehnologija u upravljanju opskrbnim lancem. Posebno će biti opisane tehnologije koje se koriste u operativnim aktivnostima toka dobara, kao i softverske aplikativne tehnologije na kojima se većinom zasniva komunikacija u opskrbnom lancu. Cilj rada je ukazati na značaj informacijske i komunikacijske tehnologije za upravljanje opskrbnim lancem, te pružiti svojevrsnu klasifikaciju suvremenih tehnoloških rješenja koje se trenutno koriste u upravljanju opskrbnim lancem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek