Pregled bibliografske jedinice broj: 444549
Specifična područja rizika djece uključene u produženi stručni postupak u osnovnim školama u Hrvatskoj
Specifična područja rizika djece uključene u produženi stručni postupak u osnovnim školama u Hrvatskoj // Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta, 11 (2009), 1-2; 181-205 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 444549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifična područja rizika djece uključene u produženi stručni postupak u osnovnim školama u Hrvatskoj
(Specific Risk Areas in Children Included into the Extended Professional Treatment in Elementary Schools in Croatia)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Ratkajec, Gabrijela ; Mirosavljević, Anja
Izvornik
Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 11
(2009), 1-2;
181-205
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
osnovne škole; produženi stručni postupak; profil rizika
(elementary schools; extended professional treatment; risk profile)
Sažetak
Produženi stručni postupak u osnovnim školama u RH, unatoč dugogodišnjoj praksi i pozitivnim iskustvima, nedovoljno je istraženo područje rada s djecom i mladima u riziku i/ili s poremećajima u ponašanju. Stoga se ovim radom željelo utvrditi specifična područja rizika učenika uključenih u produženi stručni postupak u osnovnim školama u RH u odnosu na izvaninstitucionalne i institucionalne oblike tretmana. Specifična obilježja i područja rizika ispitanika procjenjivana su na dva instrumenta (Teacher Report Form, Achenbach, 2001. i Risk Factor Questionnaire, Scholte, 1998.). Rezultati robustne diskriminacijske analize ukazali su na postojanje statistički značajnih razlika u intenzitetu i strukturi rizika kod ispitanika iz izvaninstitucionalnog, poluinstitucionalnog i institucionalnog oblika tretmana. Statistički značajne razike dobivene su i kod ispitanika uključenih u produženi stručni postupak u osnovnim školama u Zagrebu i onih u drugim gradovima u Hrvatskoj (Pula, Zadar, Rijeka i Split). Rezultati ukazuju na nužnost diferencijacije i usklađivanja tretmana prema specifičnom profilu rizika (intenzitet i struktura).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb