Pregled bibliografske jedinice broj: 444512
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 4; 403-425 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 444512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju
(Experineces of school failure in children and youth with behaviour disorders)
Autori
Jeđud, Ivana ; Lebedina-Manzoni, Marija
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 149
(2008), 4;
403-425
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca i mladi; poremećaji u ponašanju; kvalitativna metodologija; školski uspjeh/ neuspjeh
(children and youth; behaviour disorders; qualitative methodology; school success/ failure)
Sažetak
U projektu «Socijalnopedagoška dijagnoza- participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija» sudjelovalo je 40-ero djece i mladih. 27-ero sudionika nalazilo se u procesu institucionalne dijagnostike dok je 13-ero bilo smješteno u stambenoj zajednici. U istraživanju se koristio polustrukturirani intervju s naglaskom na samoprezentaciju djece i mladih. Intervju je obuhvaćao sva važna područja života djece i mladih: o sebi, obitelj, škola, vršnjaci i slobodno vrijeme, normativne orijentacije, budućnost, strategije suočavanja, intervencije, poremećaji u ponašanju. Za obradu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kroz proces sažimanja, izvorne rečenice iz intervjua organizirane su u kategorije i dimenzije. Ovaj rad dio je cjelovitog istraživanja i bavi se područjem škole kroz sljedeće kategorije: doživljaj škole, odnos prema školi, promjene škole, način učenja, doživljaj učenja, doživljaj školskog uspjeha, odnos s nastavnicima, očekivanja od nastavnika, očekivanja nastavnika, položaj među vršnjacima. Elementi školskog uspjeha pokazali su se povezani s pozitivnim doživljajem škole, radnim navikama i samo-motivacijom za učenje, te dobrim odnosima s vršnjacima i nastavnicima. Neuspjeh je bio povezan uz negativan doživljaj škole, nepostojanje radnih navika i strukture učenja te osjećajem različitosti od vršnjaka što često rezultira bježanjem iz škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts