Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 444508

Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije


Jeđud, Ivana
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2007), 2; 83-101 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 444508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije
(Alice in the Wonderland - Qualitative methodology and Grounded Theory Method)

Autori
Jeđud, Ivana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 43 (2007), 2; 83-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
metoda utemeljene teorije; kvalitativna metodologija; metoda stalne usporedbe; teorijsko uzorkovanje; kodiranje
(grounded theory method; qualitative methodology; constant comparative method; theorethical sampling)

Sažetak
U ovom radu prikazana je metoda utemeljene teorije autora Glasera i Straussa kao jedna od metoda kvalitativnog pristupa. Metoda je predstavljena kroz svoj razvoj te u odnosu na svoje glavne postavke i ključne elemente: metodu stalne usporedbe, teorijsku uzorkovanje te kodiranje. Metoda stalne usporedbe i teorijsko uzorkovanje povezuju se kroz kružni proces usporedbe i refleksije starog i novog materijala u istraživanju. Na taj način proces analize podataka daje smjer za prikupljanje novih podataka. Nadalje, rad opisuje i tri vrste kodiranja svojstvenih metodi utemeljene teorije: otvorenom, osnom (aksijalnom) i odnosnom (selektivnom) kodiranju. Daje se osvrt i na dva pristupa u razvoju metode utemeljene teorije: glaserijanskom i straussijanskom pristupu. Osnovna razlika između ova dva pristupa odnosi se na to koristi li istraživač definiranu paradigmu istraživanja ili ulazi u područje istraživanja bez ideje/hipoteze o onome što se proučava sve dok se teorija sama ne pojavi. Rad završava prikazom teškoća i dilema vezanih uz metodu utemeljene teorije od kojih su najznačajnije: neizvjesnost vezana uz pojavljivanje teorije, vremenska zahtjevnost, pitanje prosuđivanja i evaluacije teorije i istraživanja te pitanje pristranosti istraživača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013100

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Borić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jeđud, Ivana
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2007), 2; 83-101 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Jeđud, I. (2007) Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2), 83-101.
@article{article, author = {Je\djud, Ivana}, year = {2007}, pages = {83-101}, keywords = {metoda utemeljene teorije, kvalitativna metodologija, metoda stalne usporedbe, teorijsko uzorkovanje, kodiranje}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {43}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Alisa u zemlji \v{c}uda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije}, keyword = {metoda utemeljene teorije, kvalitativna metodologija, metoda stalne usporedbe, teorijsko uzorkovanje, kodiranje} }
@article{article, author = {Je\djud, Ivana}, year = {2007}, pages = {83-101}, keywords = {grounded theory method, qualitative methodology, constant comparative method, theorethical sampling}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {43}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Alice in the Wonderland - Qualitative methodology and Grounded Theory Method}, keyword = {grounded theory method, qualitative methodology, constant comparative method, theorethical sampling} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EMBASE (Excerpta Medica)
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • ERIH- European Reference Index for the Humanities
  • Health Education Abstracts
  • SCOPUS
  • Sociology of Education Abstracts
  • Special Educational Needs Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font