Pregled bibliografske jedinice broj: 444508
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2007), 2; 83-101 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 444508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije
(Alice in the Wonderland - Qualitative methodology and Grounded Theory Method)
Autori
Jeđud, Ivana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 43
(2007), 2;
83-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
metoda utemeljene teorije; kvalitativna metodologija; metoda stalne usporedbe; teorijsko uzorkovanje; kodiranje
(grounded theory method; qualitative methodology; constant comparative method; theorethical sampling)
Sažetak
U ovom radu prikazana je metoda utemeljene teorije autora Glasera i Straussa kao jedna od metoda kvalitativnog pristupa. Metoda je predstavljena kroz svoj razvoj te u odnosu na svoje glavne postavke i ključne elemente: metodu stalne usporedbe, teorijsku uzorkovanje te kodiranje. Metoda stalne usporedbe i teorijsko uzorkovanje povezuju se kroz kružni proces usporedbe i refleksije starog i novog materijala u istraživanju. Na taj način proces analize podataka daje smjer za prikupljanje novih podataka. Nadalje, rad opisuje i tri vrste kodiranja svojstvenih metodi utemeljene teorije: otvorenom, osnom (aksijalnom) i odnosnom (selektivnom) kodiranju. Daje se osvrt i na dva pristupa u razvoju metode utemeljene teorije: glaserijanskom i straussijanskom pristupu. Osnovna razlika između ova dva pristupa odnosi se na to koristi li istraživač definiranu paradigmu istraživanja ili ulazi u područje istraživanja bez ideje/hipoteze o onome što se proučava sve dok se teorija sama ne pojavi. Rad završava prikazom teškoća i dilema vezanih uz metodu utemeljene teorije od kojih su najznačajnije: neizvjesnost vezana uz pojavljivanje teorije, vremenska zahtjevnost, pitanje prosuđivanja i evaluacije teorije i istraživanja te pitanje pristranosti istraživača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013100
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- ERIH- European Reference Index for the Humanities
- Health Education Abstracts
- SCOPUS
- Sociology of Education Abstracts
- Special Educational Needs Abstracts