Pregled bibliografske jedinice broj: 444185
Poticanje motivacije učenika u nastavi fiziologije čovjeka
Poticanje motivacije učenika u nastavi fiziologije čovjeka // Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 344-345 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 444185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje motivacije učenika u nastavi fiziologije čovjeka
(Encouraging student motivation in teaching human physiology)
Autori
Kapov, Sunčana ; Garašić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 344-345
Skup
10. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fiziologija čovjeka; interes učenika; poticajni tekstovi; problemski zadaci
(human physiology; the interest of students; stimulus; problem-solving)
Sažetak
Postoje dijelovi programa nastave biologije koji su većini učenika zanimljivi, ali ne nužno i svima razumljivi. Fiziologija čovjeka, mjereno kriterijem interesa kojeg i bez posebnog poticaja pobuđuje u okviru građe i funkcije, najveću motivaciju usmjerava prema temama vezanim uz zdravlje. Taj učenički interes može se iskoristiti kao motivacija za obradu određene teme, usvajanje novih sadržaja, ponavljanje, ali i za provjeru znanja. Zadatak biologije nije priprema za studij medicine i nema smisla napamet učiti u udžbeniku navedene bolesti niti njihove simptome, ali zato mogu izvrsno poslužiti kao poveznica stvarnog života i obaveznih nastavnih sadržaja. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako poticajni tekstovi u obliku priča s opisom nekih životnih situacija utječu na motiviranost učenika da sami potraže odgovore na neka postavljena pitanja. Istraživanje je provedeno u razdoblju od 2007. do 2009. godine sa učenicima 8. razreda OŠ i 3. razreda gimnazije. Anketna ispitivanja ukazuju na izrazito zadovoljstvo učenika pri rješavanju problemskih zadataka, a može se uočiti i porast ocjene iz biologije za sadržaje koji su uključili problemske zadatke, posebno kod učenika koji slabije savladavaju reproduktivnu razinu znanja. Evidentan je porast razumijevanja obaveznih sadržaja i postizanja viših razina ishoda učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Diana Garašić
(autor)