Pregled bibliografske jedinice broj: 444183
Utjecaj dobi dana na pamćenje učenika tijekom nastave prirode
Utjecaj dobi dana na pamćenje učenika tijekom nastave prirode // Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 334-335 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 444183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj dobi dana na pamćenje učenika tijekom nastave prirode
(Effect of the time of day on students’ memory during biology class)
Autori
Jurković, Adela ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 334-335
Skup
10. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pamćenje učenika; doba dana; Priroda
(memory of students; time of day; Nature)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi utječe li dob dana na pamćenje učenika, odnosno je li ono bolje u jutarnjoj ili popodnevnoj smjeni. Istraživanje je provedeno metodom ankete na učenicima petog razreda (uzrast 11 i 12 godina), u tri razredna odjeljenja (60 učenika), u jutarnjoj i popodnevnoj smjeni u periodu od dva tjedna. Srednji opći uspjeh iz predmeta Priroda svih ispitanika bio je vrlo dobar. Anketiranje se provodilo četvrtkom, sredinom nastavnog radnog tjedna, pri kraju slijedećih nastavnih jedinica – Uzgoj biljaka i životinja, Uzgoj i zaštita životinja te Uzgoj i zaštita biljaka. U anketi su učenici trebali nabrojati što više novih pojmova, imenovati što više organizama (biljnih ili životinjskih) i skicirati što detaljniji shematski prikaz određenih podjela (bilo podjela pojmova ili organizama), što ime je sve bilo prezentirano tijekom sata. Subjektivna procjena trenutnih osjećaja i interesa za predmet Priroda određivani su pomoću skale od 1 do 5. Učenici najbolje pamte u periodu od 13 do 15 sati, iako su oni sami procijenili otprilike jednak stupanj odmornosti za jutarnje i za popodnevne sate. Ocjena učenika iz Prirode ne utječe na količinu pojmova i prikaza koje nakon sata mogu ponoviti. Prikazani rezultati istraženi su za seminarski rad uz kolegij Metodika nastave biologije PMF-a u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(autor)