Pregled bibliografske jedinice broj: 443996
Borba protiv neznanja i predrasuda o spolno prenosivim bolestima: znanje i stavovi učenika i profesora srednjih škola o HIV-u/AIDS-u
Borba protiv neznanja i predrasuda o spolno prenosivim bolestima: znanje i stavovi učenika i profesora srednjih škola o HIV-u/AIDS-u // Medicus, 18 (2009), 1; 89-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 443996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Borba protiv neznanja i predrasuda o spolno prenosivim bolestima: znanje i stavovi učenika i profesora srednjih škola o HIV-u/AIDS-u
(Fight against ignorance and prejudice about sexually transmitted diseases: knowledga and attitudes about HIV/AIDS of high school teachers and students)
Autori
Jureša, Vesna ; Posavec, Marija ; Musil, Vera ; Petrović, Davor
Izvornik
Medicus (1330-013X) 18
(2009), 1;
89-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
edukacija; spolno prenosive bolesti; HIV/AIDS; pozitivni stav
(education; sexually transmitted diseases; HIV/AIDS; positive attitude)
Sažetak
U okviru programa «Unapređenje borbe protiv HIV/AIDS-a u Hrvatskoj 2003.–2006.», proveden je i projekt «Trening profesionalaca za primjenu programa prevencije HIV/AIDS». Jedan od ciljeva projekta bilo je procijeniti znanje i stavove o HIV/AIDS-u profesora i učenika srednjih škola prije i nakon provedbe projekta. Na početku provedbe programa anketirano je 476 profesora i 1026 učenika prvih i trećih razreda srednjih škola i na kraju programa 1024 učenika istih škola i uzrasta. Očekivano razina znanja profesora je veća od znanja učenika. Pozitivni trend usvojenog znanja pokazuju učenici anketirani po završetku programa. Unatoč provedenom programu, 10, 8% učenika smatra da se osoba može zaraziti HIV-om ako dijeli obrok s osobom zaraženom HIV-om ili ubodom komarca 23, 9% učenik. Svaki četvrti učenik ne bi dozvolio školovanje HIV pozitivnom učeniku i 40% ne bi dozvolilo rad u školi HIV pozitivnim učiteljima. Tek svaki peti učenik bi išao liječniku koji je HIV pozitivan i svega 17% stomatologu. Rezultati istraživanja ukazuju kao bolje znanje ne znači i pozitivniji stav prema osobama s HIV/AIDS-om. Stoga, treba naglasiti potrebu sveobuhvatne, kontinuirane i sustavne edukacije mladih, ali i cjelokupnog stanovništva o HIV/AIDS-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Projekti:
108-1080135-0263 - Kardiovaskularni rizici u školske djece i mladih - razvoj modela intervencije (Jureša, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus