Pregled bibliografske jedinice broj: 443926
Zamke diferencijalne dijagnoze poremećaja u adolescenciji
Zamke diferencijalne dijagnoze poremećaja u adolescenciji // Zbornik sažetaka / Hotujac, Ljubomir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2008. str. 38-39 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 443926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zamke diferencijalne dijagnoze poremećaja u adolescenciji
(Traps of diagnostic process in adolescence)
Autori
Matanov, Adela ; Graovac, Mirjana ; Frančišković, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka
/ Hotujac, Ljubomir - Zagreb : Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2008, 38-39
Skup
PETI HRVATSKI PSIHIJATRIJSKI DANI
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.04.2008. - 13.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
adolescencija; psihijatrijski poremećaj; dijagnoza
(adolescence; psychiatric disorder; diagnosis)
Sažetak
Prezentiramo adolescenta u dobi od 17 god. koji dolazi na psihijatrijski pregled zbog poremećaja ponašanja, te u skoro vrijeme čestih prijepora s majkom. Početkom ove školske godine reducira sve društvene odnose i aktivnosti, te većinu slobodnog vremena (oko 10 sati dnevno)provodi uz kompjutor. Na pojedinim predmetima napušta nastavu da bi u školskoj knjižnici čitao zanimljivu literaturu. Majka ga do incidentne situacije opisuje kao poslušnog i vrijednog mladića, uspješnog u osmogodišnjoj školi, s tendencijom da sve problee rješava sam. Ispod naoko tipične fazno-specifične adolescentne problematike, pacijent u nekoliko kontrolnih pregleda otvara niz nedoumica. Postaje intrigantan s obzirom na visoko samopouzdanje, grandioznu prezentaciju. Nudi sliku svestrane osobe na svim područjima djelovanja, među vršnjacima superiorne u komunikaciji i kvantumu znanja. Dublja eksploracija postavlja dijagnostičke dileme o kompenziranoj subpsihotičnosti, dok testni rezultati govore u prilog intelektualnom deficitu i suspektnoj organskoj podlozi. Prezentacija ovog slučaja s obzirom na specifičnosti adolescentnog perioda, te mogućnosti previda dobro ponuđene i razrađene simulacije i usvojenih obrana, te nadalje zbog činjenice da postojeća simptomatologija godinama perzistira unutar obitelji, a ostaje neprepoznata. Nameće se pitanje koliko tome pridonosi zabluda roditelja o apsolutno pozitivnom učinku elektornskih medija u edukaciji, a koliko isti mogu biti krinka postojećih simptoma. U ovom su slučaju upravo ponuđene informacije o izradi informatičkih programa pobudile sumnju u vjerodostojnost anamnestičkih podataka, te se otvar pitanje potrebe i opsega informatičke izobrazbe adolescentnog terapeuta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka