Pregled bibliografske jedinice broj: 443712
Psihosocijalna onkologija, biopsihosocijalni model i interdisciplinarno područje edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti
Psihosocijalna onkologija, biopsihosocijalni model i interdisciplinarno područje edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti, 2001., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 443712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosocijalna onkologija, biopsihosocijalni model i interdisciplinarno područje edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti
(Psychosocial oncology, biopsychosocial model and interdisciplinary area of education and rehabilitation sciences)
Autori
Hojanić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.11
Godina
2001
Stranica
52
Mentor
Prstačić, Miroslav
Ključne riječi
psihosocijalna onkologija; edukacijsko – rehabilitacijske znansosti; biopsihosocijalni model; motorički poremećaji i kronične bolesti; kreativna terapija; art terapije
(psychosocial oncology; education and rehabilitation sciences; biopsychosocial model; motility disturbances and chronic diseases; creative therapy; art therapies)
Sažetak
U ovom radu prikazan je razvoj znanstvenog područja i profesionalnog usmjerenja psihosocijalne onkologije u okviru širokog interdisciplinarnog područja defektologije, odnosno edukacijsko – rehabilitacijskih znanosti, a posebice u okviru razvoja studijskog područja i discipline motorički poremećaji i kronične bolesti. Na osnovi hipoteze o razvoju aksiologije znanstvene discipline, definirana je metode rada. U tu svrhu učinjen je pregled realiziranih znanstvenih projekata u okviru kojih su obrađeni različiti sadržaji iz područja psihosocijalne onkologije, odnosno, iz područja edukacije, liječenja i rehabilitacije onkoloških bolesnika. Također je učinjen i pregled sadržaja drugih projekata, koji su vođeni na Odsjeku za motoričke poremećaje, kronične bolesti i art terapije, a koji su bili usmjereni i na druga problemska područja kao npr., epidemiologija razvojnih poremećaja, funkcionalna i psihosocijalna rehabilitaciju osoba s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, evaluacija rehabilitacijskih programa za promjenu nedostatnih oblika ponašanja djece s cerebralnom paralizom i nepoželjnih oblika ponašanja omladine s drugim oblicima tjelesne invalidnosti, cerebralna trauma i posttraumatska rehabilitacija, kreativna terapija i art terapije, preventivni psihoedukacijski programi i drugo. Prikazane su tendencije promjena tijekom 20 - godišnjeg razvoja studijskog područja i discipline motorički poremećaji i kronične bolesti. Ove transformacije odnose se na sadržaj profesionalnih aktivnosti, strukturu interdisciplinarne komunikacije u okviru biopsihosocijalnog modela u edukaciji, liječenju i rehabilitaciji. Izvorni podaci za definirane varijable obrađeni su metodom INDIFF. Rezultati ovog rada mogu poslužiti u cilju daljnjeg razvoja matične znanstvene discipline, kao i definiranja novih razina i znanstvene grane u području edukacijsko – rehabilitacijskih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb