Pregled bibliografske jedinice broj: 443412
Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi
Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi, 2009., magistarski rad, Muzička akademija ; Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 443412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi
(Application of the open model of music teaching in a primary school)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Muzička akademija ; Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.06
Godina
2009
Stranica
253
Mentor
Rojko, Pavel
Ključne riječi
osnovna škola ; nastava glazbe ; otvoreni model ; integrativni model ; djeca ; slušanje glazbe ; pjevanje ; glazbeno opismenjivanje ; glazbeni ukus
(primary school ; teaching music ; open model ; an integrative model ; children ; listening to music ; singing ; musical literacy ; musical taste)
Sažetak
Tema je ovog istraživanja primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi. Istraživanje polazi od sljedećih istraživačkih pitanja: kako osmisliti nastavne jedinice u okviru otvorenog modela glazbe, hoće li nastava prema otvorenom modelu učenicima biti draža od nastave prema integrativnom modelu, razvija li otvoreni model nastave glazbe interes za klasičnu glazbu, može li otvoreni model nastave glazbe doprinijeti razvijanju glazbenog ukusa učenika, omogućava li otvoreni model razlikovanje kvalitetne popularne glazbe od nekvalitetne. Istraživanje se odvijalo tijekom školske godine 2004./05. u OŠ Franje Krežme u Osijeku u kojoj je autorica bila zaposlena kao učiteljica glazbene kulture. Istraživanje je obuhvatilo 185 učenika od 4. do 8. razreda. Primjena otvorenog modela nastavljena je i u sljedećim školskim godinama. Školska godina 2007./08. bila je četvrta godina rada po tom modelu. Nakon provedenog istraživanja možemo zaključiti da se učenicima više svidjela nastava koja se odvijala prema otvorenom modelu te da učenici više vole nastavu glazbe zbog primjene otvorenog modela nastave glazbe jer im on omogućava da na nastavi glazbe rade ono što najviše vole, a to su slušanje glazbe i pjevanje. Smatramo da će slušanje kvalitetne glazbe utjecati na razvoj glazbenog ukusa, a kako je aktivnost slušanja u središtu otvorenog modela nastave glazbe, nadamo se da će on utjecati na razvoj glazbenog ukusa učenika, koji bi kao odrasle osobe prepoznali kvalitetnu glazbu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Muzička akademija, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek