Pregled bibliografske jedinice broj: 442925
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja // Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 43-44 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 442925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja
(External evaluation towards quality preschool system)
Autori
Horvatić, Sanja ; Jemeršić, Ružica ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas
/ Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009, 43-44
ISBN
978-953-55853-0-5
Skup
Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.09.2009. - 12.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; predškolski odgoj; kvaliteta obrazovanja
(external evaluation; preschool upbringing; quality in eduaction)
Sažetak
Planom razvoja sustava odgoja i obrazovanja kao prioritetna područja razvoja među ostalima su definirani poboljšanje kvalitete i učinkovitosti odgoja i obrazovanja te razvoj strategija upravljanja odgojno obrazovnim sustavom i njegova učinkovitost. Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe propisano je da su predškolske ustanove dužne pratiti kvalitetu rada i provoditi samovrednovanje dok vanjsko vrednovanje provodi nadležno ministarstvo i osnivač. NCVVO obavlja poslove vanjskoga vrednovanja te je od osnivanja do danas stekao vrijedna iskustva u načinu praćenja sustava odgoja i obrazovanja, informiranja svih sudionika, poticanju i praćenju samovrednovanja rada u školama utemeljenog na valjanim, pouzdanim i objektivnim pokazateljima nekih od aspekata njihova funkcioniranja. U svrhu praćenja i ocjenjivanja napretka u postizanju ciljeva predškolskog odgoja i ranih intervencija te ukupnog poboljšanja kvalitete predškolskog odgoja, ustanove i osnivači provode statističko prikupljanje podataka i njihovu analizu. Potrebno je provoditi dodatna istraživanja, razviti metodologiju, izraditi indikatore kvalitete života djece u predeškolskim ustanovama, razraditi kriterije i standarde za vrednovanje kvalitete rada ustanova iz perspektive svih sudionika, odrediti poželjne ishode procesa predškolskog odgoja i obrazovanja te ih definirati kao nacionalni okvir odnosno standard za istraživanja na nacionalnoj razini. Iako pokazatelji na procesnoj razini predstavljaju ključnu točku koja utječe na rad vrtića jer oni izravno utječu na djetetov socijalni i emocionalni odaziv, komunikaciju, ponašanje i stjecanje novih iskustava i znanja, vanjsko vrednovanje cijelog sustava doprinijelo bi uvidu i u stanje na strukturnoj i posrednoj razini. Kao jedan od rezultat takvog nacionalnog projekta zasigurno bi bili i jasni, točni i transparetni podaci na nivou države koji bi doprinijeli kvalitetnijem planiranju predškolske odgojno obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Lisak Šegota
(autor)