Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 442925

Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja


Horvatić, Sanja; Jemeršić, Ružica; Lisak, Natalija
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja // Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 43-44 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 442925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja
(External evaluation towards quality preschool system)

Autori
Horvatić, Sanja ; Jemeršić, Ružica ; Lisak, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas / Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009, 43-44

ISBN
978-953-55853-0-5

Skup
Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas"

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.09.2009. - 12.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; predškolski odgoj; kvaliteta obrazovanja
(external evaluation; preschool upbringing; quality in eduaction)

Sažetak
Planom razvoja sustava odgoja i obrazovanja kao prioritetna područja razvoja među ostalima su definirani poboljšanje kvalitete i učinkovitosti odgoja i obrazovanja te razvoj strategija upravljanja odgojno obrazovnim sustavom i njegova učinkovitost. Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe propisano je da su predškolske ustanove dužne pratiti kvalitetu rada i provoditi samovrednovanje dok vanjsko vrednovanje provodi nadležno ministarstvo i osnivač. NCVVO obavlja poslove vanjskoga vrednovanja te je od osnivanja do danas stekao vrijedna iskustva u načinu praćenja sustava odgoja i obrazovanja, informiranja svih sudionika, poticanju i praćenju samovrednovanja rada u školama utemeljenog na valjanim, pouzdanim i objektivnim pokazateljima nekih od aspekata njihova funkcioniranja. U svrhu praćenja i ocjenjivanja napretka u postizanju ciljeva predškolskog odgoja i ranih intervencija te ukupnog poboljšanja kvalitete predškolskog odgoja, ustanove i osnivači provode statističko prikupljanje podataka i njihovu analizu. Potrebno je provoditi dodatna istraživanja, razviti metodologiju, izraditi indikatore kvalitete života djece u predeškolskim ustanovama, razraditi kriterije i standarde za vrednovanje kvalitete rada ustanova iz perspektive svih sudionika, odrediti poželjne ishode procesa predškolskog odgoja i obrazovanja te ih definirati kao nacionalni okvir odnosno standard za istraživanja na nacionalnoj razini. Iako pokazatelji na procesnoj razini predstavljaju ključnu točku koja utječe na rad vrtića jer oni izravno utječu na djetetov socijalni i emocionalni odaziv, komunikaciju, ponašanje i stjecanje novih iskustava i znanja, vanjsko vrednovanje cijelog sustava doprinijelo bi uvidu i u stanje na strukturnoj i posrednoj razini. Kao jedan od rezultat takvog nacionalnog projekta zasigurno bi bili i jasni, točni i transparetni podaci na nivou države koji bi doprinijeli kvalitetnijem planiranju predškolske odgojno obrazovne politike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Natalija Lisak Šegota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvatić, Sanja; Jemeršić, Ružica; Lisak, Natalija
Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja // Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2009. str. 43-44 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Horvatić, S., Jemeršić, R. & Lisak, N. (2009) Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava predškolskog odgoja. U: Cepanec, M. (ur.)Rana intervencija u djetinjstvu : Hrvatska danas.
@article{article, author = {Horvati\'{c}, Sanja and Jemer\v{s}i\'{c}, Ru\v{z}ica and Lisak, Natalija}, editor = {Cepanec, M.}, year = {2009}, pages = {43-44}, keywords = {vanjsko vrednovanje, pred\v{s}kolski odgoj, kvaliteta obrazovanja}, isbn = {978-953-55853-0-5}, title = {Vanjskim vrednovanjem do kvalitetnijeg sustava pred\v{s}kolskog odgoja}, keyword = {vanjsko vrednovanje, pred\v{s}kolski odgoj, kvaliteta obrazovanja}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvati\'{c}, Sanja and Jemer\v{s}i\'{c}, Ru\v{z}ica and Lisak, Natalija}, editor = {Cepanec, M.}, year = {2009}, pages = {43-44}, keywords = {external evaluation, preschool upbringing, quality in eduaction}, isbn = {978-953-55853-0-5}, title = {External evaluation towards quality preschool system}, keyword = {external evaluation, preschool upbringing, quality in eduaction}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font