Pregled bibliografske jedinice broj: 442629
Postizanje odgojno-obrazovne prakse vrtića usklađene s prirodom djeteta i odraslog
Postizanje odgojno-obrazovne prakse vrtića usklađene s prirodom djeteta i odraslog // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 55 (2009), 22; 104-115 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 442629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postizanje odgojno-obrazovne prakse vrtića usklađene s prirodom djeteta i odraslog
(Achievement of the Kindergarten Educational Practice Adjusted to the Nature of a Child and an Adult)
Autori
Slunjski, Edita
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 55
(2009), 22;
104-115
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgojno-obrazovna ustanova; kvaliteta odgojno-obrazovne prakse; sustavni pristup; akcijsko-etnografsko istraživanje
(educational institution; quality of educational practice; systematic approach; action-ethnographic research)
Sažetak
Vrijeme velikih promjena u kojem živimo prepoznatljivo je po snažnom razvoju znanosti i niza znanstvenih disciplina (prirodnih i društvenih) koje odražavaju teorijsku i metodologijsku paradigmu temeljenu na sustavnom pristupu. Taj pristup predstavlja podlogu razvoja svijesti o tome da kvalitetu življenja, odgoja i obrazovanja učenika određuje čitav splet interakcija različitih dimenzija odgojno–obrazovne ustanove, tj. njezin cjelokupni kontekst, što je posebno važno uvažavati u procesu podizanja kvalitete prakse u njoj. U radu se problematiziraju mogućnosti postizanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, s obzirom na njezinu povezanost s načinima razmišljanja i uvjerenjima praktičara. Akcijsko-etnografskim istraživanjem, poduzetim u nekolicini ustanova ranog i predškolskog odgoja, praktičarima se nastojalo omogućiti bolje upoznavanje vlastitih implicitnih pedagogija kao i razumijevanje njihova utjecaja na kvalitetu odgojno-obrazovne prakse te ih osposobiti za istraživanje i postupno mijenjanje iste. Kontinuiranim zajedničkim istraživanjem, uključene odgojnoobrazovne ustanove nastojalo se pretvarati u mjesto zajedničkog kvalitetnog življenja i kontinuiranog učenja djece i odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)