Pregled bibliografske jedinice broj: 442440
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 297-317 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 442440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole
(Using maths textbooks in lower secondary education)
Autori
Glasnović Gracin, Dubravka ; Domović, Vlatka
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 2;
297-317
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji matematike; matematički udžbenik; nastava matematike; osnovna škola; učenici
(mathematics textbook; teaching; mathematics; primary school; mathematics teachers; pupils)
Sažetak
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o upotrebi matematičkih udžbenika u nastavi matematike u višim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 2008. g. na uzorku od 987 nastavnika matematike iz različitih regija u Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno u kojoj mjeri se odabrani matematički udžbenik koristi u nastavi, na koji način se koristi, koji metodički postupci se primjenjuju prilikom upotrebe udžbenika u nastavi te je procijenjeno zadovoljstvo kvalitetom udžbenika matematike u Hrvatskoj. Dobiveni podaci pokazuju da se udžbenik u velikoj mjeri koristi u nastavi matematike i da ima veliki utjecaj u nastavi. On je glavni izvor u pripremi nastavnika za nastavni sat, a njegova organizacija, sugerirani metodički postupci i sadržaji utječu na sadržaj i organizaciju nastave, te metodičke postupke koji se primjenjuju na satu. Većina ispitanika prilikom obrade novih sadržaja koristi frontalni rad, nakon čega slijedi vježbanje rješavanjem zadataka iz udžbeničkog kompleta. Zadaci za domaću zadaću se također najčešće zadaju iz udžbeničkog kompleta, što znači da učenici udžbenik najviše koriste za vježbanje zadataka, dok ga nastavnik koristi kao teorijsku osnovu i pripremu za sat. Ukupno gledano nastavnici su zadovoljni trenutnim izborom udžbeničke literature iz matematike u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Sciences Citation Index (SSCI)