Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 442440

Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole


Glasnović Gracin, Dubravka; Domović, Vlatka
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 297-317 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 442440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole
(Using maths textbooks in lower secondary education)

Autori
Glasnović Gracin, Dubravka ; Domović, Vlatka

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 2; 297-317

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji matematike; matematički udžbenik; nastava matematike; osnovna škola; učenici
(mathematics textbook; teaching; mathematics; primary school; mathematics teachers; pupils)

Sažetak
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o upotrebi matematičkih udžbenika u nastavi matematike u višim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 2008. g. na uzorku od 987 nastavnika matematike iz različitih regija u Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno u kojoj mjeri se odabrani matematički udžbenik koristi u nastavi, na koji način se koristi, koji metodički postupci se primjenjuju prilikom upotrebe udžbenika u nastavi te je procijenjeno zadovoljstvo kvalitetom udžbenika matematike u Hrvatskoj. Dobiveni podaci pokazuju da se udžbenik u velikoj mjeri koristi u nastavi matematike i da ima veliki utjecaj u nastavi. On je glavni izvor u pripremi nastavnika za nastavni sat, a njegova organizacija, sugerirani metodički postupci i sadržaji utječu na sadržaj i organizaciju nastave, te metodičke postupke koji se primjenjuju na satu. Većina ispitanika prilikom obrade novih sadržaja koristi frontalni rad, nakon čega slijedi vježbanje rješavanjem zadataka iz udžbeničkog kompleta. Zadaci za domaću zadaću se također najčešće zadaju iz udžbeničkog kompleta, što znači da učenici udžbenik najviše koriste za vježbanje zadataka, dok ga nastavnik koristi kao teorijsku osnovu i pripremu za sat. Ukupno gledano nastavnici su zadovoljni trenutnim izborom udžbeničke literature iz matematike u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Glasnović Gracin, Dubravka; Domović, Vlatka
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 297-317 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Glasnović Gracin, D. & Domović, V. (2009) Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole. Odgojne znanosti, 11 (2), 297-317.
@article{article, author = {Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka and Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2009}, pages = {297-317}, keywords = {u\v{c}itelji matematike, matemati\v{c}ki ud\v{z}benik, nastava matematike, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Upotreba matemati\v{c}kih ud\v{z}benika u nastavi vi\v{s}ih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {u\v{c}itelji matematike, matemati\v{c}ki ud\v{z}benik, nastava matematike, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka and Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2009}, pages = {297-317}, keywords = {mathematics textbook, teaching, mathematics, primary school, mathematics teachers, pupils}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Using maths textbooks in lower secondary education}, keyword = {mathematics textbook, teaching, mathematics, primary school, mathematics teachers, pupils} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Sciences Citation Index (SSCI)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font