Pregled bibliografske jedinice broj: 441845
"Najviše volimo tužne pjesme" : melankolija kao popularna slika Leonarda Cohena
"Najviše volimo tužne pjesme" : melankolija kao popularna slika Leonarda Cohena // 15 dana, 47 (2004), 3; 22-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 441845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Najviše volimo tužne pjesme" : melankolija kao popularna slika Leonarda Cohena
("Most of the songs that we love are sad songs" : Melancholy as the popular image of Leonard Cohen)
Autori
Šakić, Tomislav
Izvornik
15 dana (0031-6296) 47
(2004), 3;
22-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Leonard Cohen; melankolija; popularna kultura; duende; depresija
(Leonard Cohen; melancholy; popular culture; duende; depresija)
Sažetak
Esej se bavi popularnom slikom, tj. predodžbom koju u popularnoj kulturi ima kanadski folk i pop-kantautor i pjesnik Leonard Cohen. Cohenova melankolija kao pokretač umjetnosti povezuje se s Freudovom teorijom melankolije i žalovanja te s pojmovima saudadea (fado) i duendea (Federico Garcia Lorca, Cohenov pjesnik-model). Pritom se koriste navodi i interpretacije iz Cohenovih pjesama, ali i biografski podaci (o depresiji) te analiza javnih nastupa (facies melancholica, stupor), kao i Cohenova vlastita tumačenja melankolije kao izvora umjetnosti, te predavanja Nicka Cavea o vezi ljubavne pjesme, melankolije i duendea. Cohenov prijelaz s ljubavne na političku tematiku ispostavlja se pak kao logičan, s obzirom na povezanost depresije i nelagode u kulturi, što se izlaže s osloncem na Juliju Kristevu (Crno sunce).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti