Pregled bibliografske jedinice broj: 441460
Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja.
Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja. // Osnove suvremene pedagogije / Mijatović, Antun (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1999. str. 615-638
CROSBI ID: 441460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja.
(International foundations of educational development)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Osnove suvremene pedagogije
Urednik/ci
Mijatović, Antun
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
615-638
ISBN
953-6134-27-6
Ključne riječi
international context; European context; educational development
Sažetak
Polazeći od shvaćanja da se o reformama obrazovanja danas ne može govoriti bez razumijevanja globalnog konteksta, autorica se bavi pitanjima: što čini okosnicu međunarodnog konteksta nacionalnog sustava obrazovanja, kako on djeluje i koji čimbenici u tome imaju odlučujuću ulogu. Iako šire definira kontekst, pozornost ovdje usmjerava na raščlambu i tumačenje dvaju formativnih čimbenika za koje drži da najsnažnije utječu na nacionalne reforme obrazovanja, i to u pravcu ujednačavanja obrazovnih sustava. Ta dva čimbenika su: a) globalizacijski procesi i b) politike i programi međunarodnih organizacija i nevladinih udruga. Utjecaj globalizacije na promjene obrazovanja analizira kroz četiri dimenzije. Posebno razrađuje elemente tzv. holističkog pristupa održivom razvoju u demokratskom svijetu, među kojima spominje promjene u sustavima znanja i vrijednosti te promjene u sadržajima i metodama prijenosa, odnosno učenja tih znanja i vrijednosti. U drugom dijelu opisuje neke od najutjecajnijih međuvladinih i globalnih nevladinih organizacija te propituje kako se zajednička agenda uključuje u nacionalne sustave obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija