Pregled bibliografske jedinice broj: 441459
Croatian public administration and NGO in the educational arena: Is there a forgotten ally waiting to join in?
Croatian public administration and NGO in the educational arena: Is there a forgotten ally waiting to join in? // NGOs and public administration: Perspectives of partnership in the process of European integration / Igor Vidačak (ur.).
Zagreb: Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO), 2001. str. 105-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 441459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Croatian public administration and NGO in the educational arena: Is there a forgotten ally waiting to join in?
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
NGOs and public administration: Perspectives of partnership in the process of European integration
/ Igor Vidačak - Zagreb : Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO), 2001, 105-121
ISBN
953-6096-23-4
Skup
International Seminar NGOs and Public Administration: Perspectives of Partnership in the Process of European Integration
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.06.2001. - 16.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
european integration; Croatia; education for democratic citizenship
(European integration; Croatia; education for democratic citizenship)
Sažetak
U radu se analiziraju promjene odnosa između državne administracije i civilnog sektora u području obrazovanja u kontekstu šire teme poticanja demokratskog razvoja Hrvatske. Ističe se da su tijekom 1990.-ih prijelazom iz humanitarnog na obrazovno područje nevladine udruge potakle demokratske promjene u obrazovanju i putem obrazovanja uvođenjem novih sadržaja, metoda i organizacije formalnog obrazovanja, no da je, usprkos porastu suradnje, sam obrazovni sektor zakazao kao tranzicijski čimbenik zbog niza strukturalnih, institucionalnih i psiholoških prepreka, koje autorica opisuje oslanjajući se na rezultate svojeg kvalitativnog istraživanja o stanju obrazovanja za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj. S obzirom da početkom 2000. dolazi do poboljšanja suradnje između države i civilnog društva općenito, a posebno u području obrazovanja, ona postavlja pitanje je li to dovoljno za punu transformaciju obrazovanja prema potrebama demokratskog razvoja. Kako bi odgovorila na to pitanje, uspoređuje tranzicijske i europske razvojne prioritete i upozorava na nerazmjer u nizu područja vitalnih za razvoj, te sugerira da povećanje državne potpore obrazovnim projektima civilnog društva nikako ne smije dovesti u pitanje poticanje razvojno-istraživačkih aktivnosti u području obrazovanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija