Pregled bibliografske jedinice broj: 441456
Hrvatska razotkriva Janusa
Hrvatska razotkriva Janusa. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 1992 (monografija)
CROSBI ID: 441456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska razotkriva Janusa
(Croatia Discovers Janus)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada
Grad
Zagreb
Godina
1992
Stranica
85
ISBN
35501249751991
Ključne riječi
agresija na Hrvatsku; domovinski rat
(aggression on Croatia; Homeland war)
Sažetak
Studija je objavljena u siječnju 1992., a predstavlja znatno proširenje članka tiskanog nekoliko mjeseci ranije u časopisu «Theleme». Oslanjajući se na povijesne tekstove, priloge iz srpskih i hrvatskih javnih glasila, časopisa i publikacija, osobito argumente koje srpski novinari, političari i znanstvenici rabe za pripremu i vođenje rata, te službene podatke o stradanjima u Hrvatskoj, uključujući područje obrazovanja, autorica kritički raščlanjuje polazišta, koncepte, strategije, instrumente i aktere velikosrpske politike. Izdvajajući dvoobraznu retoriku o Jugoslaviji i Hrvatskoj kao ključnu strategiju za pridobivanje međunarodne zajednice, a populacionistički diskurs i proizvodnju neprijatelja kao ključne strategije induciranja straha, homogenizacije i mobilizacije srpskog naroda, ona uvjerljivo portretira srpske «velike vođe» kao velike obmanjivače, koji nisu samo prouzročili velika stradanja u Hrvatskoj i doveli u pitanje smisao međunarodne politike mira i sigurnosti, nego i kao one koji su se beskrupulozno kockali dostojanstvom vlastitog naroda i njegove povijesti. Ova knjiga nije tipično pedagoško štivo, no ona predstavlja vrijedan istraživački dokument o agresiji na Hrvatsku i neposrednim učincima te agresije na, između ostaloga, aktere, institucije i sustav odgoja i obrazovanja. U njoj se u širem kontekstu opisuju stradanja, progonstva i izbjeglištvo učenika i učitelja, organizacija nastave u ratnim uvjetima i stanje odgojno-obrazovnih ustanova. Zbog širine tema koje obuhvaća, utemeljenosti dokaza o dvoobraznosti velikosrpske politike prema Jugoslaviji i Hrvatskoj, kritičke analize povijesnih tekstova i iskaza glavnih aktera agresije, ona značajno doprinosi utemeljenju mirovne pedagogije na kritičkom diskursu, budući da pokazuje kako kritički čitati medijski posredovane političke poruke sa svrhom razotkrivanja strategija kojima je cilj proizvodnja straha i mobilizacija građana za nasilje i rat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Povijest
Napomena
Knjiga se referira na više Internetskih stranica, uključujući Hamburški institut za socijalno učenje (http://www.bl.uk/pdf/balkancrisis1.pdf), i baza, uključujući Library of US Congress (http://catalog.loc.gov/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?Search%5FArg=spajic%20vrkas&Search%5FCode=NAME%5F&CNT=25&PID=28263&BROWSE=1&HC=3&SID=1).