Pregled bibliografske jedinice broj: 441213
Logistički poslovi i konkurentnost vrijednosnog lanca maloprodaje
Logistički poslovi i konkurentnost vrijednosnog lanca maloprodaje // IX. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu : zbornik radova / Segetlija, Zdenko ; Runzheimer, Bodo (ur.).
Osijek, 2009. str. 141-154 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 441213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Logistički poslovi i konkurentnost vrijednosnog lanca maloprodaje
(Logistics jobs and competition of retail value-chain)
Autori
Dunković, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
IX. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu : zbornik radova
/ Segetlija, Zdenko ; Runzheimer, Bodo - Osijek, 2009, 141-154
ISBN
978-953-253-072-8
Skup
Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (9 ; 2009)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vrijednosni lanac; konkurentnost; logistički poslovi; maloprodaja
(value-chain; competition; logistics jobs; retailing)
Sažetak
Polazište rada je u teorijskoj koncepciji menadžmenta lanca vrijednosti koji se očituje kroz međuovisni slijed pripadajućih vrijednosnih aktivnosti (primarnih i pomoćnih). Sustavno uređen i pregledan sadržaj lanca predstavlja vrlo dobru podlogu za analiziranje različitih gospodarskih djelatnosti kao što je trgovina. Ne pružaju sve aktivnosti podjednak doprinos vrijednosnoj marži lanca, tako da bi bilo interesantno prvo istražiti one koje su ključne za postizanje konkurentnosti maloprodavača u odnosu na druge sudionike distribucije, a nakon toga, posebno izdvojiti one koje se odnose na poslovnu logistiku. Teorijski pristup rješavanja ove teme oslanja se na teoriju konkurentnosti, a praktički pristup na maloprodajnu strukturu. U radu će se pokušati pronaći vezna između poslovne logistike u vrijednosnom lancu i postizanja konkurentnosti maloprodavača. Rezultat bi trebao pokazati kojim to osnovnim logističkim aktivnostima maloprodavači trebaju dati veći značaj kad razmišljaju o svom konkurentnom položaju i postaviti ih kao stratešku odrednicu. Potreba za istraživanjem ovog problema javlja se u sadašnjim uvjetima izrazite specijalizacije u trgovini, a posebice maloprodaji. Treba odrediti smjer logističkih poslova koje treba svrstati u core business maloprodavača. Pretpostavka je da su to oni poslovi koje nije moguće prepustiti drugim sudionicima distribucije, bar ne u većoj mjeri, a tu bi se mogli ubrojiti poslovi pregledavanja, slaganja i blagajničke naplate robe, zatim zaprimanja, skladištenja i cjenovnog označavanja, te prodaja sirove i pripremljene hrane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Publikacija je indeksirana u: EconPapers.