Pregled bibliografske jedinice broj: 441007
Odnos između osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
Odnos između osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1 (17); 171-181 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 441007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
(Relationship between personality factors measured by the BFQ and school success of high school students)
Autori
Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina ; Matešić, Krunoslav
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 1 (17);
171-181
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Ličnost; Velikih pet dimenzija ličnosti; školski uspjeh
(Personality; Big Five personality traits; school success)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih hrvatskim prijevodom/adaptacijom Big Five upitnika i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. Sudjelovalo je 346 polaznika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 16 do 19 godina. Prema modelu velikih pet dimenzija ličnosti, BFQ čine sljedeće dimenzije i pod-dimenzije: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/ Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Opći uspjeh učenika na kraju školske godine (prosječna ocjena) uzet je kao mjera školskog uspjeha. Analiza korelacija pojedinačnih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnosti, uključujući obje njezine poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno pozitivno povezana sa školskim uspjehom. Između školskog uspjeha i Srdačnosti kao pod-dimenzije dimenzije Ugodnosti dobivena je negativna i niska, ali statistički značajna korelacija. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance, pri čemu dimenzija Savjesnosti ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Rezultati generalno upućuju na zaključak da neke osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Projekt je financirala Naklada Slap.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- SSCI - Social Sciences Citation Index