Pregled bibliografske jedinice broj: 440670
Interkulturalni kurikulum: od teorije do odgojne prakse
Interkulturalni kurikulum: od teorije do odgojne prakse // Znanstveni kolokvij "Kurikulum suvremenog odgoja i škole"
Brijuni, Hrvatska, 2009. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 440670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni kurikulum: od teorije do odgojne prakse
(Intercultural Curriculum: from theory to practice Education)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Znanstveni kolokvij "Kurikulum suvremenog odgoja i škole"
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 04.09.2009. - 06.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nacionalni kurikulum; interkulturalne dimenzije; teorija; odgojna praksa
(national curriculum; intercultural dimension; theory; educational practice)
Sažetak
U strukturiranju nacionalnog kurikuluma multikulturalno okružje predstavlja jednu od temeljnih odrednica. Definiranje bitnih kurikularnih sastavnica zavist će i od interkulturalnih predispozicija učenika (pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema za zajednički život u demokratskom društvu.) Nacionalni kurikulum predviđa sadržaje i za pripadnike nacionalnih manjina, a transdisciplinarna i interdisciplinarna područja, također su dio modernoga nacionalnoga kurikuluma. Sadržaji učenja (definirani nastavnim programima) interkulturalno su određeni, tako da se može govoriti o intrekulturalnim dimenzijama nacionalnog (školskog) kurikuluma i/ili interkulturalnom kurikulumu. Interkulturalna određenost kurikuluma znači da se posebnosti kulturne i socijalne sredine (suodnosa većinske i manjinskih zajednica) uključuju u sva područja rada škole: oblikovanje temeljnih moralnih vrijednosti, nastavne sadržaje, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, suradnju s roditeljima i okružjem, a interkulturalni pristup jedna je od važnih odrednica školskog, (razrednog/učeničkog) kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)