Pregled bibliografske jedinice broj: 440513
Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika
Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika, 2009., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 440513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika
(Children's hope and optimism and parental child-rearing styles as determinants of school achievement)
Autori
Majić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
01.12
Godina
2009
Stranica
65
Mentor
Raboteg-Šarić, Zora
Ključne riječi
nada ; optimizam ; roditeljski odgojni stilovi ; školski uspjeh
(hope ; optimism ; parental child-reraing style ; school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost konstrukata nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i sociodemografskim obilježjima obitelji i učenika, te njihovu ulogu u ostvarenom školskom uspjehu učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici od prvog do četvrtog razreda dviju srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije (N=401). Primijenjena su tri instrumenta: Skala nade za djecu (The Children's Hope Scale, Snyder i sur., 1997), LOT-R upitnik (Life Orientation Test-Revised, Scheier i sur., 1994), te Skala roditeljskih odgojnih stilova (Percived Parenting Styles Survey, McClun i Merrell, 1998). Rezultati su pokazali da se učenici različitog spola i dobi statistički značajno ne razlikuju u izraženosti nade i optimizma. Od ispitivanih sociodemografskih obilježja obitelji, s izraženošću nade kod djece nije značajno povezana niti jedna razmatrana varijabla, dok je optimizam djece značajno povezan samo s razlikama u obrazovanju i radnom statusu majke, na način da je izraženiji u djece majki srednje stručne spreme u odnosu na djecu majki niže stručne spreme, te kod djece stalno zaposlenih majki. Rezultati su također pokazali kako ne postoji značajna razlika u izraženosti nade kod djece s obzirom na različite roditeljske odgojne stilove majki i očeva, ali i da takva razlika postoji u izraženosti optimizma. Najoptimističnija su djeca koju i majke i očevi odgajaju autoritativnim stilom. Predikcija školskog uspjeha temeljem nade i optimizma je mala, ali statistički značajna. Pri tome je značajan prediktor samo nada, dok je udio varijabiliteta koji objašnjava optimizam statistički neznačajan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Zora Raboteg-Šarić
(mentor)