Pregled bibliografske jedinice broj: 440452
Obitelj - pomoć ili prepreka otkrivanju darovitosti?
Obitelj - pomoć ili prepreka otkrivanju darovitosti? // A tehetseggondozastol az elethosszig tarto tanulasig / Kaich, Katalin (ur.).
Novi Sad: Forum Konyvkiado, Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2009. str. 9-15 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 440452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj - pomoć ili prepreka otkrivanju darovitosti?
(Family - help or barrier in detection of giftedness?)
Autori
Kušević, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
A tehetseggondozastol az elethosszig tarto tanulasig
/ Kaich, Katalin - Novi Sad : Forum Konyvkiado, Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2009, 9-15
ISBN
978-86-323-0755-1
Skup
Az Eselyegyenloseg Es A Felzarkoztatas Vetuletei Az Oktatasban
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 17.09.2009. - 19.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obitelj; darovitost; otkrivanje darovitosti
(family; giftedness; detection of giftedness)
Sažetak
Jedna od najvećih zabluda vezanih uz darovite pojedince jest ta da oni mogu uspjeti sami, bez potpore svoje okoline. Preduvjet davanja potpore darovitima jest njihovo otkrivanje, a u tom procesu važnu ulogu ima djetetova obitelj. Razumijevanje načina na koji obitelj utječe na proces otkrivanja darovitosti s jedne je strane iznimno bitno jer je rano otkrivanje važno za daljnje napredovanje darovite djece, dok s druge strane određena skupina djece zbog svoje obiteljske situacije trajno ostaje neprepoznata kao darovita. Uzrok tome mogu biti narušeni odnosi među članovima obitelji, struktura obitelji, nepovoljna socioekonomska situacija i niz drugih teškoća koje iz toga proizlaze. Kako bi obitelj prestala biti preprekom i postala pomagačem u otkrivanju darovitosti, potrebno je raditi na jačanju roditeljskih kompetencija, posebno u području prepoznavanja ranih znakova darovitosti i stvaranja poticajne obiteljske klime, ali i na jačanju učiteljskih kompetencija u područjima znanja iz obiteljske pedagogije i vještina surađivanja s roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Barbara Kušević
(autor)