Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 440092

Rizična i antisocijalna ponašanja mlađih adolescenata i privrženost školi


Vrselja, Ivana; Sučić, Ines; Franc, Renata
Rizična i antisocijalna ponašanja mlađih adolescenata i privrženost školi // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4/5; 739-762 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 440092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rizična i antisocijalna ponašanja mlađih adolescenata i privrženost školi
(Risky and antisocial behaviour among young adolescents and school attachment)

Autori
Vrselja, Ivana ; Sučić, Ines ; Franc, Renata

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4/5; 739-762

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
delinkventno ponašanje; pojavnost; školski uspjeh; privrženost školi
(delinquent behaviour; prevalence; school success; school attachment)

Sažetak
Ciljevi rada jesu utvrditi pojavnost rizičnih i antisocijalnih ponašanja mlađih adolescenata, odnos između sklonosti rizičnim i antisocijalnim ponašanjima i školskog uspjeha te privrženosti školi ovisno o uzrastu i spolu. Prikupljanje podataka provedeno je 2006. godine na reprezentativnom uzorku učenika i učenica od petih do osmih razreda osnovnih škola (N=1823). Pojavnost svih ponašanja manja je među učenicama nego među učenicima (u rasponu od 44, 3% za "švercanje u tramvaju ili autobusu" u osmim razredima do 3, 3% za "krađu vrijednosti veće od 200 kuna" u šestim razredima). Sklonost rizičnim i antisocijalnim ponašanjima relativno je najveća među učenicima osmih razreda, a relativno je najmanja među učenicima petih razreda. U sklonosti rizičnim i antisocijalnim ponašanjima utvrđeno je značajno razlikovanje s obzirom na privrženost školi, i to neovisno o uzrastu i spolu, dok nisu potvrđene razlike s obzirom na opći uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1520 - Odrednice rizičnih i devijantnih ponašanja u nacionalnom i globalnom kontekstu (Šakić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Franc (autor)

Avatar Url Ivana Vrselja (autor)

Avatar Url Ines Sučić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Vrselja, Ivana; Sučić, Ines; Franc, Renata
Rizična i antisocijalna ponašanja mlađih adolescenata i privrženost školi // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4/5; 739-762 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vrselja, I., Sučić, I. & Franc, R. (2009) Rizična i antisocijalna ponašanja mlađih adolescenata i privrženost školi. Društvena istraživanja, 18 (4/5), 739-762.
@article{article, author = {Vrselja, Ivana and Su\v{c}i\'{c}, Ines and Franc, Renata}, year = {2009}, pages = {739-762}, keywords = {delinkventno pona\v{s}anje, pojavnost, \v{s}kolski uspjeh, privr\v{z}enost \v{s}koli}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {4/5}, issn = {1330-0288}, title = {Rizi\v{c}na i antisocijalna pona\v{s}anja mla\djih adolescenata i privr\v{z}enost \v{s}koli}, keyword = {delinkventno pona\v{s}anje, pojavnost, \v{s}kolski uspjeh, privr\v{z}enost \v{s}koli} }
@article{article, author = {Vrselja, Ivana and Su\v{c}i\'{c}, Ines and Franc, Renata}, year = {2009}, pages = {739-762}, keywords = {delinquent behaviour, prevalence, school success, school attachment}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {4/5}, issn = {1330-0288}, title = {Risky and antisocial behaviour among young adolescents and school attachment}, keyword = {delinquent behaviour, prevalence, school success, school attachment} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social SciSearch
  • Research Alert
  • Philadelphia





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font