Pregled bibliografske jedinice broj: 440086
Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu
Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu // Knjiga sažetaka ; 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" / Nazor, Mirjana (ur.).
Split: Društvo psihologa Split, 2009. str. 183-183 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 440086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu
(The role of relationship with parents and attitudes towards school in explanation of relational peer violence and property peer violence)
Autori
Vrselja, Ivana ; Sučić, Ines ; Franc, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka ; 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena"
/ Nazor, Mirjana - Split : Društvo psihologa Split, 2009, 183-183
Skup
17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobnoa, profesionalna, društvena"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
relacijsko vršnjačko nasilje; vršnjačko nasilje usmjereno na imovinu; roditelji; škola
(relational peer violence; property peer violence; parents; school)
Sažetak
Cilj ovog rada je utvrditi ulogu odnosa s roditeljima i odnosa učenika prema školi u objašnjenju činjenja dva tipa vršnjačkog nasilja: relacijskog i usmjerenog na imovinu, vodeći računa o spolu. Analizirani podaci prikupljeni su 2006. godine anketiranjem 894 učenika 7.-ih i 8.-ih razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Za utvrđivanje podataka o počinjenom vršnjačkom nasilju učenici su odgovarali jesu li i koliko često u posljednjih godinu dana počinili koji od osam ponuđenih ponašanja. Što se tiče odnosa s roditeljima, učenici su procjenjivali koliko ih njihovi roditelji nadziru, koliko vremena provode s njima, koliko se slažu s njima te koliko se međusobno slažu njihovi roditelji. U pogledu odnosa učenika prema školi, prikupljeni su podaci o ocjenama učenika, koliko oni vole školu, o njihovim obrazovnim aspiracijama te uključenosti u školskim aktivnostima. Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama, pri čemu su provedene dvije regresijske analize (jedna za svaku vrstu vršnjačkog nasilja) na uzorku djevojčica i dvije na uzorku dječaka ; dakle, ukupno su provedeno četiri hijerarhijske regresijske analize. Generalno, rezultati su pokazali da varijable vezane uz odnos s roditeljima značajno više doprinose objašnjenju sudjelovanja u obje vrste nasilja i na uzorku dječaka i djevojčica, te da je roditeljski nadzor dosljedno značajan prediktor manje izraženog činjenja obje vrste nasilje i na uzorku dječaka i djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1520 - Odrednice rizičnih i devijantnih ponašanja u nacionalnom i globalnom kontekstu (Šakić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb