Pregled bibliografske jedinice broj: 439925
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija?
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija? // Deseti dani Mate Demarina (međunarodni znanstveni skup)
Medulin, Hrvatska, 2009. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 439925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija?
(HNOS and modern school: Reaction or Interaction?)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina : Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Deseti dani Mate Demarina (međunarodni znanstveni skup)
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvalitetna škola; suvremeno obrazovanje; Hrvatski nacionalni obrazovni standard; nastavna praksa
(quality-school; contemporary education; Croatian educational national standard; teaching training)
Sažetak
Učinkovito djelovanje u suvremenom društvu zahtijeva novu tipologiju znanja, vještina, vrijednosti i stavova, nove kompetencije pojedinaca. Otvorenost potrebama današnjice i susret s realnom životnom sredinom čini školu suvremenom. Osnovni uvjeti koncipiranja suvremene škole odnose se na određivanje strukture sadržaja obrazovanja, poticanje individualnosti i kreativnosti, upoznavanje i ovladavanje novim tehnologijama te afirmiranje cjeloživotnog obrazovanja. Kvaliteta i djelotvornost škole rezultat je sustavnog unapređivanja kvalitete rada. Upravo je Hrvatski nacionalni obrazovni standard cjelovit pristup obrazovnom procesu koji nastoji uskladiti nove prijedloge promjena s novim saznanjima o poučavanju i učenju usmjerenim na razvojne razine učenika. Predlažu se didaktičko-metodički sustavi koji učenicima pružaju mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva i sadržaja. U skladu s time, u radu se prikazuju rezultati istraživanja o poimanju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda studenata razredne nastave Sveučilišta u Puli, Rijeci i Splitu. Cilj istraživanja bio je iskazati percepciju studenata u svezi promjena u nastavnoj praksi uvođenjem HNOS-a. Zaključak navodi na to da se ukupna percepcija studenata odnosi na promjene vezane uz uporabu suvremenih oblika rada te aktivniji i kreativniji rad učenika i učitelja i pridavanje važnosti (samo)vrednovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija