Pregled bibliografske jedinice broj: 439908
Izvannastavne (glazbene) aktivnosti: mjesto suživota, kreativnosti i stvaralaštva
Izvannastavne (glazbene) aktivnosti: mjesto suživota, kreativnosti i stvaralaštva. Rovinj: Osnovna škola Vladimira Nazora Postira, 2007 (monografija)
CROSBI ID: 439908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvannastavne (glazbene) aktivnosti: mjesto suživota, kreativnosti i stvaralaštva
(Extra-curricular (music) activities: a place of coexistence and creativity)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, strucna
Izdavač
Osnovna škola Vladimira Nazora Postira
Grad
Rovinj
Godina
2007
Stranica
112
ISBN
978-953-55013-0-5
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti ; glazba ; glazbeno stvaralaštvo ; skladanje ; glazbeni album
(extracurricular activities ; music ; music creation ; composing ; music album)
Sažetak
Školski život obuhvaća veliki dio života mladih koji brojne sate, dane i godine provode u školskoj ustanovi kao sudionici institucionalnog obrazovanja. Uz redovitu nastavu omogućeno im je da polaze izvannastavne aktivnosti a upravo su one mjesto životnog zajedništva mladih u kojima se (ili bi tako trebalo biti) osluškuje trend vremena i potreba pojedinaca, odnosno skupine. U korist prosperiteta individualaca, ali i društva, organiziraju se raznolike školske izvannastavne skupine. U njima se nude mnogobrojne aktivnosti koje omogućavaju interdisciplinarno upoznavanje svijeta, pospješuju razvoj sustava znanja i vještina te promiču djetetovu kreativnu i stvaralačku osobnost. Zainteresirani učenici sami odabiru kako provoditi svoje slobodno vrijeme i motivirani su za izučavanje određenog sadržaja i područja. U izvannastavne aktivnosti uključuju se dobrovoljno, prema vlastitom opredjeljenju i želji. Grupe se formiraju prema principu srodnosti jer učenike vežu zajedničke sklonosti i interesi prema istoj aktivnosti. Program rada izvannastavnih aktivnosti okviran je. Učenik je taj koji će svojim zalaganjem, radom i aktivnošću, inicijativom i samostalnošću, doprinijeti kvaliteti programa i relevantnošću sadržaja. Kako raste inicijativa učenika, njihova aktivnost i zalaganje, tako i školsko ozračje postaje ugodnije, a škola prepoznatljiva u društvenoj okolini. Drugi dio monografije ukazuje na ulogu koju glazbeno stvaralaštvo ima u obrazovanju djece/ učenika. U području glazbenog stvaralaštva senzibiliziramo djecu za umjetnost, razvijamo njihovu fantaziju, potičemo stvaralačko izražavanje, podržavamo njihovu sposobnost za istraživanjem, razvijamo dječji doživljaj te ih učimo biti osjetljivim na ljepotu. Uz to, djelujemo i na njihovo zapažanje i pamćenje, odnosno privikavamo ih na uočavanje glazbenih sastavnica koje će im pomoći u oblikovanju «stručnog» glazbenog dojma. Glazbeno je stvaralaštvo učenika kolektivni rad. Uspješna grupa ima punu slobodu, samostalnost i autoritet. Informacije dijele s drugima, stvara se sinergija, odnosno članovi tima imaju svoju energiju koju usmjeravaju na zajednički cilj. Smišljaju tekst, improviziraju melodije, izvode novonastale skladbe, plešu uz koreografije… aktivno istražuju svijet glazbe!
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost