Pregled bibliografske jedinice broj: 439905
Utjecaj glazbenog stvaralaštva na kreativna iskustva učenika školske dobi
Utjecaj glazbenog stvaralaštva na kreativna iskustva učenika školske dobi // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 147, 1 (2006), 43-54 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 439905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj glazbenog stvaralaštva na kreativna iskustva učenika školske dobi
(Influence of musical creativity in the creative experience of pupils of school age)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina
Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 147 (0031-384X) 1
(2006);
43-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbena kreativnost ; stvaralaštvo ; pjevanje i sviranje ; skladanje ; ples ; improvizacija ; estetska procjena
(musical creativity ; creative ; singing and playing ; composing ; dancing ; improvisation ; aesthetic evaluation)
Sažetak
U ovome je radu prikazan dio istraživanja u područjima glazbene kreativnosti i dječjeg glazbenog stvaralaštva. Kako već sa dvije do tri godine djetetova života počinju prve glazbene improvizacije koje se tijekom djetinjstva nastavljaju, naša je zadaća bila pronaći model kojim bi kreativna iskustva djeteta obuhvatili, sistematizirali te pronašli put njihova napretka kroz glazbeno stvaralaštvo u izvannastavnom procesu. Cilj je ovog otvorenog i slobodnog pristupa rada u izvannastavnim glazbenim aktivnostima omogućiti razvoj kreativnog potencijala svakog učenika. Različitim zadacima izrađenim u tu svrhu, provjeravalo se inicijalno i finalno stanje odnosno rezultati učenika u polju otkrivanja i poboljšanja vlastite kreativnosti i stvaralaštva. Istraživanjem se provjerava hipoteza da je svaki učenik glazbeno kreativan. Njegov stupanj kreativnosti ovisi o glazbenim aktivnostima koje se pred njega postavljaju. Ovim člankom donosimo načine i modele evaluacije učenika u polju stvaralaštva od petog do osmog razreda koje koristimo za definiranje i praćenje kreativnosti. Podaci se odnose na školsku godinu 2004/ 2005. u OŠ Vladimira Nazora u Rovinju, iako je prvo istraživanje u tom pravcu započelo u školskoj godini 1995/ 1996. u istoj školi. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu da su učenici muzikalni i glazbeno kreativni te da to mogu izraziti na različite načine: pjevanjem, improvizacijama glasom, pokretom i glazbalom, zapažanjem glazbenog svijeta, donošenjem estetskih sudova, skladanjem i realizacijom glazbenih projekata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost