Pregled bibliografske jedinice broj: 439878
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici // Sociologija i prostor, 47 (2009), 184; 165-185 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 439878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici
(Societal expectations and the scientifically competent students)
Autori
Domazet, Mladen
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 47
(2009), 184;
165-185
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ključne kompetencije; prirodne znanosti; prirodoznanstvena pismenost; obvezno obrazovanje; ekonomska uloga obrazovanja; motivacija u obrazovanju
(key competences; natural sciences; scientific literacy; compulsory education; economic role of education; motivation in education)
Sažetak
U tekstu se daje pregled tema vezanih uz operativno određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje. Slijedom uvođenja pojma “kompetencije” u europski obrazovni diskurs analiziraju se njegove poveznice sa srodnim pojmovima, te odnos prema “prirodoznanstvenoj pismenosti”. Pozivi na razvoj “prirodoznanstvene pismenosti” prikazuju se kao iskorak iz usvajanja disciplinski značajnih činjenica, a prema modelu obrazovanja kao razvoju kompetencija poželjnih za ispunjenje osobnih stremljenja i društvenih potreba. Posebno se analizira utjecaj društvenih potreba na operacionalizaciju kompetencijskih modela, te problematizira uloga stavova učenika prema predmetnim sadržajima u svjetlu primjera operacionalizacije za potrebe OECD PISA testiranja, u kojem kompetenciju pojmovno određuju i znanja i stavovi. Također se upozorava i na rezultate istraživanja koja ukazuju na negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Mladen Domazet
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- SocINdex (EBSCO)
- social science citation index
- social scisearch
- journal citiation reports/social sciences index
- scopus