Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 439878

Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici


Domazet, Mladen
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici // Sociologija i prostor, 47 (2009), 184; 165-185 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 439878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici
(Societal expectations and the scientifically competent students)

Autori
Domazet, Mladen

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 47 (2009), 184; 165-185

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
ključne kompetencije; prirodne znanosti; prirodoznanstvena pismenost; obvezno obrazovanje; ekonomska uloga obrazovanja; motivacija u obrazovanju
(key competences; natural sciences; scientific literacy; compulsory education; economic role of education; motivation in education)

Sažetak
U tekstu se daje pregled tema vezanih uz operativno određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje. Slijedom uvođenja pojma “kompetencije” u europski obrazovni diskurs analiziraju se njegove poveznice sa srodnim pojmovima, te odnos prema “prirodoznanstvenoj pismenosti”. Pozivi na razvoj “prirodoznanstvene pismenosti” prikazuju se kao iskorak iz usvajanja disciplinski značajnih činjenica, a prema modelu obrazovanja kao razvoju kompetencija poželjnih za ispunjenje osobnih stremljenja i društvenih potreba. Posebno se analizira utjecaj društvenih potreba na operacionalizaciju kompetencijskih modela, te problematizira uloga stavova učenika prema predmetnim sadržajima u svjetlu primjera operacionalizacije za potrebe OECD PISA testiranja, u kojem kompetenciju pojmovno određuju i znanja i stavovi. Također se upozorava i na rezultate istraživanja koja ukazuju na negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Mladen Domazet (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Domazet, Mladen
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici // Sociologija i prostor, 47 (2009), 184; 165-185 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Domazet, M. (2009) Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici. Sociologija i prostor, 47 (184), 165-185.
@article{article, author = {Domazet, Mladen}, year = {2009}, pages = {165-185}, keywords = {klju\v{c}ne kompetencije, prirodne znanosti, prirodoznanstvena pismenost, obvezno obrazovanje, ekonomska uloga obrazovanja, motivacija u obrazovanju}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {47}, number = {184}, issn = {1846-5226}, title = {Dru\v{s}tvena o\v{c}ekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni u\v{c}enici}, keyword = {klju\v{c}ne kompetencije, prirodne znanosti, prirodoznanstvena pismenost, obvezno obrazovanje, ekonomska uloga obrazovanja, motivacija u obrazovanju} }
@article{article, author = {Domazet, Mladen}, year = {2009}, pages = {165-185}, keywords = {key competences, natural sciences, scientific literacy, compulsory education, economic role of education, motivation in education}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {47}, number = {184}, issn = {1846-5226}, title = {Societal expectations and the scientifically competent students}, keyword = {key competences, natural sciences, scientific literacy, compulsory education, economic role of education, motivation in education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • SocINdex (EBSCO)
  • social science citation index
  • social scisearch
  • journal citiation reports/social sciences index
  • scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font