Pregled bibliografske jedinice broj: 439803
"Društvo koje uči" : povijesno-društveni aspekti obrazovanja
"Društvo koje uči" : povijesno-društveni aspekti obrazovanja // Metodički obzori, 2 (2007), 1; 57-71 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 439803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Društvo koje uči" : povijesno-društveni aspekti obrazovanja
("The society which studies" : socio-historical aspects od education)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina
Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) 2
(2007), 1;
57-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje; povijesni aspekti; pedagoške paradigme; aktivnost; individualnost; sklonost; rasterećenje
(education; historical aspects; pedagogical patterns; activity; individuality; predisposition; reduction;)
Sažetak
Obrazovanje razmatramo kao povijesnu i društvenu kategoriju, kao proces obrazovnoga djelovanja i instituciju. U izravnoj je vezi s potrebama proizvodnje materijalnih dobara, sa stupnjem razvoja znanosti i tehnike, s ideologijom koja u njega ugrađuje razne ciljeve i s političkim uređenjem nekog društva. Tri su se smjera obrazovanja nadograđivala kroz povijest: razvoj sposobnosti pojedinaca, osposobljavanje za funkcije života te čuvanje, prijenos i korištenje duhovnih, kulturnih, znanstvenih i empirijskih znanja i iskustava čovjeka. Obrazovanje u kojemu je aktivnost učenika još uvijek sporedan čimbenik ne postiže očekivane rezultate, a nedovoljna pripremljenost učenika za daljnji nastavak školovanja i nesnalaženje prilikom suočavanja sa životnim situacijama postaje ključni problem današnjice. Hoće li nas ponuđeni Hrvatski nacionalni obrazovni standard uvesti u novu obrazovnu dimenziju?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija