Pregled bibliografske jedinice broj: 438430
Tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima
Tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima, 2009., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 438430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima
(Market orientation in innovative firms)
Autori
Božić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2009
Stranica
191
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
tržišna orijentacija; inovacije proizvoda; kvalitativna metodologija
(market orientation; product innovation; qualitative methodology)
Sažetak
U doktorskoj se disertaciji proučava tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima primjenom kvalitativne metodologije s ciljem dobivanja uvida koji bi mogao objasniti razloge zbog kojih tržišna orijentacija utječe na inovacijske aktivnosti poduzeća. U svrhu prikupljanja podataka provedeni su dubinski intervju u sedam inovativnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Slijedom definiranih istraživačkih pitanja i konceptualnog okvira, istraživanjem su obuhvaćeni priroda tržišne orijentacije u inovativnim poduzećima i njene specifičnosti ovisno o svojstvima tržišta i inovacije te s posebnim osvrtom na specifičnosti svake od triju bihevioralnih sastavnica (orijentacije na potrošača, orijentacije na konkurenciju i interfunkcionalne koordinacije). Nadalje, analizirana je uloga potrošača, konkurencije i sinergija zaposlenika u razvoju inovacije proizvoda. Analizira se i primjena tržišne orijentacije u timu za razvoj inovacije, odnosno ponašanje članova tima koje se tiče prihvaćanja ili otpora načelima tržišne orijentacije, te problemi u njenoj primjeni s kojima se poduzeća suočavaju kada razvijaju inovacije proizvoda. Analiza slučajeva i analiza među slučajevima, kao i analiza materijala kojima se poduzeća predstavljaju prema tržištima i javnostima s obzirom na tržišnu orijentaciju, rezultirale su teorijskim modelom tržišne orijentacije u inovativnim poduzećima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
002-0022469-2468 - Održivi razvoj, inovacije i regionalna politika Republike Hrvatske (Starc, Nenad, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb