Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 438274

Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa


Juričić, Biljana
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa, 2009., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 438274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa
(The Influence of Manoeuvring Area and Terminal Airspace on the Flow of Air Traffic)

Autori
Juričić, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
01.10

Godina
2009

Stranica
164

Mentor
Pavlin, Stanislav

Ključne riječi
terminalni zračni prostor; kapacitet; simulacija; manevarska površina; radno opterećenje; RAMSPlus
(terminal airspace; capacity; simulation; manoeuvring area; workload; RAMSPlus)

Sažetak
Rad se bavi problematikom kapaciteta terminalnog zračnog prostora te njegove ovisnosti o nizu čimbenika s posebnim osvrtom na manevarsku površinu. Koristeći simulacijski program RAMSPlus, modeliran je scenarij terminalnog prostora Zagreb (TMA Zagreb) i izračunat njegov kapacitet koristeći WMSE metodu koja uzima u obzir vršno radno opterećenje na temelju podataka o radnim zadaćama kontrolora zračnog prometa. U radu su kreirani i ostali scenariji sa izmjenjenim postavkama prometnog opterećenja i manevarske površine, uparabe novih ruta te izvršenom sektorizacijom. Izvršene simulacije pokazale su da će tehnologija rada i organizacija prostora TMA Zagreb, odnosno kapacitet prostora postati ograničavajući čimbenik pri vršnim opterećenjima i uvjetima povećane prometne potražnje od 6 % godišnje, odnosno pojačanim prometnim tokovima. Postojanje druge paralelne uzletno-sletne staze na Zračnoj luci Zagreb mora pratiti razvoj i primjena novih tehnologija u terminalnom zračnom prostoru Zagreb (P-RNAV rute i sektorizacija prostora) koje će omogućiti smanjenje separacijskih minimuma te radnog opterećenja kontrolora. To će dovesti do povećanja kapaciteta prostora te samim tim uvjetovati sigurnost i redovitost prometnih tokova. Simulacije su pokazale da izgradnja brzoizlazne staze u sadašnjim uvjetima neće dovesti do povećanja kapaciteta terminalnog prostora. Istraživanje je pokazalo da je sektorizacija prostora i segregacija prometnih tokova najbolje početno rješenje za povećanje kapaciteta terminalnog prostora Zagreb.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika



POVEZANOST RADA


Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
135-1352339-2349 - Parametri ekoloških utjecaja na razvoj infrastrukture i transportnih sustava (Bucak, Tino, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biljana Juričić (autor)

Avatar Url Stanislav Pavlin (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Juričić, Biljana
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa, 2009., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Juričić, B. (2009) 'Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa', doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{c}i\'{c}, Biljana}, year = {2009}, pages = {164}, keywords = {terminalni zra\v{c}ni prostor, kapacitet, simulacija, manevarska povr\v{s}ina, radno optere\'{c}enje, RAMSPlus}, title = {Utjecaj manevarske povr\v{s}ine i terminalnog prostora na protok zra\v{c}nog prometa}, keyword = {terminalni zra\v{c}ni prostor, kapacitet, simulacija, manevarska povr\v{s}ina, radno optere\'{c}enje, RAMSPlus}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{c}i\'{c}, Biljana}, year = {2009}, pages = {164}, keywords = {terminal airspace, capacity, simulation, manoeuvring area, workload, RAMSPlus}, title = {The Influence of Manoeuvring Area and Terminal Airspace on the Flow of Air Traffic}, keyword = {terminal airspace, capacity, simulation, manoeuvring area, workload, RAMSPlus}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font