Pregled bibliografske jedinice broj: 438274
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa, 2009., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 438274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa
(The Influence of Manoeuvring Area and Terminal Airspace on the Flow of Air Traffic)
Autori
Juričić, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
01.10
Godina
2009
Stranica
164
Mentor
Pavlin, Stanislav
Ključne riječi
terminalni zračni prostor; kapacitet; simulacija; manevarska površina; radno opterećenje; RAMSPlus
(terminal airspace; capacity; simulation; manoeuvring area; workload; RAMSPlus)
Sažetak
Rad se bavi problematikom kapaciteta terminalnog zračnog prostora te njegove ovisnosti o nizu čimbenika s posebnim osvrtom na manevarsku površinu. Koristeći simulacijski program RAMSPlus, modeliran je scenarij terminalnog prostora Zagreb (TMA Zagreb) i izračunat njegov kapacitet koristeći WMSE metodu koja uzima u obzir vršno radno opterećenje na temelju podataka o radnim zadaćama kontrolora zračnog prometa. U radu su kreirani i ostali scenariji sa izmjenjenim postavkama prometnog opterećenja i manevarske površine, uparabe novih ruta te izvršenom sektorizacijom. Izvršene simulacije pokazale su da će tehnologija rada i organizacija prostora TMA Zagreb, odnosno kapacitet prostora postati ograničavajući čimbenik pri vršnim opterećenjima i uvjetima povećane prometne potražnje od 6 % godišnje, odnosno pojačanim prometnim tokovima. Postojanje druge paralelne uzletno-sletne staze na Zračnoj luci Zagreb mora pratiti razvoj i primjena novih tehnologija u terminalnom zračnom prostoru Zagreb (P-RNAV rute i sektorizacija prostora) koje će omogućiti smanjenje separacijskih minimuma te radnog opterećenja kontrolora. To će dovesti do povećanja kapaciteta prostora te samim tim uvjetovati sigurnost i redovitost prometnih tokova. Simulacije su pokazale da izgradnja brzoizlazne staze u sadašnjim uvjetima neće dovesti do povećanja kapaciteta terminalnog prostora. Istraživanje je pokazalo da je sektorizacija prostora i segregacija prometnih tokova najbolje početno rješenje za povećanje kapaciteta terminalnog prostora Zagreb.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
135-1352339-2349 - Parametri ekoloških utjecaja na razvoj infrastrukture i transportnih sustava (Bucak, Tino, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb