Pregled bibliografske jedinice broj: 438231
Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture
Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 58 (2009), 1; 49-62 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 438231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture
(Mediterranean motifs in art classes)
Autori
Kuščević Dubravka ; Brajčić Marija ; Alijev Branka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 58
(2009), 1;
49-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Mediteran; motivi; učitelj; nastava likovne kulture; osnovna škola
(The Mediterranean; motifs; teacher; art classes; primary school)
Sažetak
U provedenom istraživanju orijentirali smo se na mediteransko podneblje te smo u ovom prostoru pokušali istražiti uporabu mediteranskih motiva u nastavi likovne kulture. Rezultati istraživanja i njihova analiza pokazuju sljedeće: učitelji mijenjaju motive u nastavi likovne kulture i pri tome često, odabiru upravo mediteranske, koje smatraju važnim za odgoj identiteta djeteta. Pri obradi mediteranskih motiva učitelji se najčešće služe slikarskim i crtačkim tehnikama, dok zanemaruju grafičke i prostorno-plastične tehnike likovnog oblikovanja. Učenici dobro prihvaćaju mediteranske motive, no za uspješnost dječjih radova, odabir motiva nije presudan, smatraju anketirani učitelji. Većina učitelja u motivaciji služi se izvornom stvarnošću, s tim da djecu u prirodu češće izvode učitelji seoskih i prigradskih škola. Učitelji gradskih i prigradskih škola motive najčešće biraju iz područja prirodnih obilježja, dok učitelji seoskih škola preferiraju narodne običaje i etnografsku baštinu. Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture prema izjavama učitelja kod djece jačaju estetski senzibilitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osobni identitet te pozitivan odnos prema umjetničkoj baštini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
In this study we concentrated on the Mediterranean region by undertaking a survey on the use of Mediterranean motifs in art classes. The results of the survey and their analysis indicate as follows: teachers change motifs in art classes and they often choose Mediterranean motifs as they find them important for building children's identity. When using Mediterranean motifs, teachers most often employ painting and drawing techniques and they neglect graphic and sculpting art techniques. Students accept Mediterranean motifs very well, but the choice of motifs is not crucial to the quality of children's works. Most teachers find motifs in objective reality and tend to offer children the opportunity to experience a motif at first hand, but teachers from rural and suburban schools take children outdoors more often. Teachers from city and suburban schools usually choose motifs from nature, while rural school teachers prefer folk customs and ethnographic heritage. Teachers report Mediterranean motifs to help develop children's aesthetic sensibility, the sense of belonging to the community, personal identity and a positive attitude towards artistic heritage.
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-1300855-3326 - TITIUS: Porječje Krke - baština i sociokulturni razvoj (Pilić, Šime, MZOS ) ( CroRIS)
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts (LLBA)