Pregled bibliografske jedinice broj: 438178
«F» škole : između realnosti i «zvjetdanih staza»
«F» škole : između realnosti i «zvjetdanih staza» // Zbornik radova sa naučnog skupa Buduća škola / Potkonjak, Nikola (ur.).
Beograd: Srpska akademija obrazovanja, 2009. str. 327-336 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 438178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
«F» škole : između realnosti i «zvjetdanih staza»
(F school : between reality and "Star Trek")
Autori
Zloković, Jasminka ; Ćavar, Jozo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa naučnog skupa Buduća škola
/ Potkonjak, Nikola - Beograd : Srpska akademija obrazovanja, 2009, 327-336
ISBN
978-86-907495-3-9
Skup
Naučni skup Buduća škola
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 15.05.2009. - 16.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojne vrijednosti; učitelji; roditelji; kompetencije; «fastfood» škola
(educational values; teachers; parents; competence;)
Sažetak
Unatoč proklamirane svijesti o važnosti obrazovanja i tehnologijskim, informacijskim i komunikacijskim kapacitetima stvarne promjene su redovito sporije (prespore) od promjena u ostalim segmentima ljudskog djelovanja. Škole su često konzervativne, učitelji se mijenjaju «brže» nego «škole», a učenici se mijenjaju brže od učitelja što nas dovodi gotovo u «pat poziciju». Analize pedagoške prakse upozoravaju i na «marginaliziranje» odgoja i «krizu» temeljnih ljudskih vrijednosti, što nesumnjivo pridonosi konfuznom stanju. S jedne strane nalazi se «fantastična», «futuristička» - «F» škola na putu «zvjezdanih staza», a s druge strane je često (zastarjela), oslabjela i gotovo dezorijentirana «F» - «fastfood škola» koja učenicima ne daje do znanja da su vrijedni njena truda i vremena. Autori ovog rada polazeći od humanističko-razvojne paradigme u nizu socijalnih delikata smatraju opravdanim govoriti o mogućem «deliktu (fastfood) škole» kojeg u interakciji s ostalim socijalnim činiteljima često produciraju (otuđenost od škole, napuštanje obrazovanja, bijeg iz realnosti u virtualni ili ovisnički svijet) ne ispunjavajući neke temeljne razvojne i odgojne funkcije. Na planu odgoja i obrazovanja vidljiva je kontradiktornost znanstvenih dostignuća i realnosti funkcioniranja odgojno-obrazovnih institucija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka