Pregled bibliografske jedinice broj: 438135
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi // Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.).
Rijeka: Grafika Zambelli, 2009. str. 253-271
CROSBI ID: 438135 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi
(Education of Early Childhood Educators – Reflexive Practitioners in the Context of an Integrated Approach as a Principle of Working with Young and Preschool Children)
Autori
Vujičić, Lidija ; Đapić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta
Urednik/ci
Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž
Izdavač
Grafika Zambelli
Grad
Rijeka
Godina
2009
Raspon stranica
253-271
ISBN
978-953-7070-20-5
Ključne riječi
kompetencije, obrazovanje odgajatelja, refleksija, refleksivna praksa refleksivni praktičar, samorefleksija,
(competencies, education of early – childhood educators, reflective practitioner, reflexive practice, reflection, self-reflection)
Sažetak
U traganju za odgovorom na pitanje kako uskladiti studijske programe s postignućima odgojno-obrazovne prakse, novim spoznajama o razvoju djeteta i posebno promijenjenom ulogom odgajatelja, autorice se u radu zalažu za obrazovanjem odgajatelja refleksivnog praktičara koji aktivno osluškuje dječje misli i osjećaje, promatra aktivnosti, uočava njihove mogućnosti, nastoji pronaći adekvatne postupke koji će pripomoći njihovom razvitku, nasuprot slijeđenja gotovih metodičkih naputaka s ciljem postizanja programskih ciljeva. Drugim riječima u središtu našeg promišljanja je obrazovanje studenata budućih odgajatelja kao kreatora integracijskog pristupa u radu s djecom rane i predškolske dobi, kao istraživača realnih procesa učenja i stvaranja znanja u institucionalnom kontekstu. U tom promišljanju pristupile smo analizi studentskih protokola refleksije i samorefleksije na održane aktivnosti i raspravljamo o njihovoj implikaciji na obrazovanje studenata budućih odgajatelja u smjeru refleksivnih praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi. Interesiralo nas je da li predložena struktura pripreme za samostalnu aktivnost doprinosi razvoju studenata, budućih odgajatelja kao refleksivnih praktičara. Konstatirale smo da predloženi način rada sa studentima prije svega pruža mogućnosti za dublje razumijevanje vlastitoga procesa učenja i poučavanja, utječe na unapređivanje izravnog praktičnog iskustva i daje temelje budućem cjeloživotnom učenju i profesionalnom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)