Pregled bibliografske jedinice broj: 437782
Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja između realnosti i budućnosti
Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja između realnosti i budućnosti // Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije / Hilčenko, Slavoljub (ur.).
Subotica: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Subotica, 2009. str. 231-237 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 437782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja između realnosti i budućnosti
(Pedagogical and psychological education of teachers between reality and the future)
Autori
Zloković, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije Nastava i bolonjski proces.The teachings based on the Bologna Process. Zbornik radova sa 2.međunarodne interdisciplinarne stručno-naučne konferencije
/ Hilčenko, Slavoljub - Subotica : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Subotica, 2009, 231-237
ISBN
978-86-87893-02-3
Skup
Nastava i bolonjski proces. The teachings based on the Bologna Process
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 15.05.2009. - 16.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji; roditelji; odgojne i socijalne kompetencije; pozitivni međugeneracijski odnosi; pedagoško-psihološko obrazovanje
(teachers; parents; educational and social competence; positive realtions ships; pedagogical and psihological educational)
Sažetak
Suvremenim promjenama i zahtjevima «novog» vremena valja prilagoditi i koncept obrazovanja (učenika) i učitelja. Razmatrajući neke aktualne pedagoške probleme djece i mladih ponekad stječe se dojam da je osim marginaliziranja odgojne uloge škole i proces cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog osposobljavanja učitelja «situiran» između «svijeta realnosti» i «daleke» budućnosti. Škola promiče razvoj, ali najčešće kroz «odgojno i emocionalno neutralni» kurikulum u kojem su osobne potrebe djece marginalizirane. Kreatori oficijelne obrazovne politike i školske kulture, te stručnog te pedagoško-psihološkog usavršavanja učitelja uglavnom ne bi se složili sa ovakvim ocjenama smatrajući da je sve učinjeno da bi se učenici u školama osjećali zadovoljni. Međutim, iako je stvoren «najbolji» formalni kurikulum (i formalna školska kultura), javlja se i onaj neformalni u kojima je (ne)moć nekih nastavnika izražena do te mjere da proizvode strah, različite oblike psihosocijalne bolesti ili povlačenje iz svijeta koji je okrutan. U svijetu se sve više prelazi sa tradicijskog modela stručnog usavršavanja i pedagoško-psihološkog obrazovanja na decentralizirani model koji polazi od stvarnih potreba i objektivnih mogućnosti učitelja i svih sudionika u procesu usavršavanja, kao i uvjeta u kojima se stručno usavršavanje odvija. Ulaganje u ljudske resurse i pedagoško-psihološko obrazovanje često čini se ipak nije shvaćeno kao bitan dio odgojno-obrazovnog procesa i kvalitetnih «promjena škole».
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(autor)