Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437585

Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece


Sindik, Joško, Pavić, Maja
Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 22 (2009), 2; 62-77 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 437585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece
(Correlation between general development of competencies and phonological awareness in preschool children)

Autori
Sindik, Joško, Pavić, Maja

Izvornik
Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 22 (2009), 2; 62-77

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
djeca; fonološka svjesnost; kompetencije; predškolski; validacija
(children; phonologic awareness; competence; preschool; validation)

Sažetak
Glavni problem ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između tri grupe varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih kompetencija za polazak u školu, te dva testa za pripremljenosti za polazak u osnovnu školu. Ispitan je prigodni uzorak sve predškolske djece koja su bili školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića «Trnoružica» u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgajatelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Utvrđena je značajna međusobna povezanost između sve tri grupe varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih kompetencija za polazak u školu, te neverbalne inteligencije i vizuomotornih sposobnosti. Međutim, daljnja istraživanja ovih povezanosti su neophodna, na većem uzorku ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško, Pavić, Maja
Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 22 (2009), 2; 62-77 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Sindik, Joško, Pavić, Maja (2009) Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece. Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 22 (2), 62-77.
@article{article, year = {2009}, pages = {62-77}, keywords = {djeca, fonolo\v{s}ka svjesnost, kompetencije, pred\v{s}kolski, validacija}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola: \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Povezanost op\'{c}ih razvojnih kompetencija i fonolo\v{s}ke svjesnosti kod pred\v{s}kolske djece}, keyword = {djeca, fonolo\v{s}ka svjesnost, kompetencije, pred\v{s}kolski, validacija} }
@article{article, year = {2009}, pages = {62-77}, keywords = {children, phonologic awareness, competence, preschool, validation}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola: \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Correlation between general development of competencies and phonological awareness in preschool children}, keyword = {children, phonologic awareness, competence, preschool, validation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font