Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437517

Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti


Mikić, Ana
Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti // Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveušilišta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 15-23 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 437517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti
(Strategy of euphemisation and stereotypes about women in Croatian literature)

Autori
Mikić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna Branko - Zagreb : Osijek : HDPL, Filozofski fakultet Sveušilišta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009, 15-23

ISBN
978-953-314-002-5

Skup
Lingvistika javne komunikacije - XXII. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2008. - 24.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
strategija eufemizacije ; društveni stereotipi ; značenjsko polje žene
(strategy of euphemisation ; social stereotypes ; semantic field of the word woman)

Sažetak
Duboka ukorijenjenost eufemizama u komunikacijskoj praksi učinila ih je predmetom ne samo retoričkih i književnoteorijskih, već u posljednje vrijeme sve češće i pragmatičkih i sociolingvističkih rasprava. U radu se govori o strategiji eufemizacije koja je u suvremenom društvenom ozračju korektnosti, tolerancije i uljudnosti postala neizostavnim dijelom prostora javne komunikacije. Uslijed traženja načina da se tekst učini dopadljivijim i zanimljivijim, u književnom se diskursu izlazi iz tih uobičajenih okvira upotrebe eufemizama. Naime, primijećeno je da se oni rabe semantički ispražnjeni i to uglavnom kada je riječ o ženskim likovima, otkrivajući tako cijeli spektar muških stereotipa o ženama i o njihovu položaju i statusu u društvu te otvarajući problem istovjetnosti njihova odraza u književnoj formi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Mikić Čolić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Mikić, Ana
Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti // Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveušilišta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 15-23 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mikić, A. (2009) Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti. U: Brdar, M., Omazić, M., Belaj, B. & Kuna Branko (ur.)Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti.
@article{article, author = {Miki\'{c}, Ana}, year = {2009}, pages = {15-23}, keywords = {strategija eufemizacije, dru\v{s}tveni stereotipi, zna\v{c}enjsko polje \v{z}ene}, isbn = {978-953-314-002-5}, title = {Strategija eufemizacije i stereotipi o \v{z}enama u hrvatskoj knji\v{z}evnosti}, keyword = {strategija eufemizacije, dru\v{s}tveni stereotipi, zna\v{c}enjsko polje \v{z}ene}, publisher = {HDPL, Filozofski fakultet Sveu\v{s}ili\v{s}ta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Miki\'{c}, Ana}, year = {2009}, pages = {15-23}, keywords = {strategy of euphemisation, social stereotypes, semantic field of the word woman}, isbn = {978-953-314-002-5}, title = {Strategy of euphemisation and stereotypes about women in Croatian literature}, keyword = {strategy of euphemisation, social stereotypes, semantic field of the word woman}, publisher = {HDPL, Filozofski fakultet Sveu\v{s}ili\v{s}ta Josipa, Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font