Pregled bibliografske jedinice broj: 437465
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj // Sarajevski dani psihologije: Sažeci radova
Sarajevo: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2009. str. 27-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 437465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
(External evaluation of educational achievement in primary schools in Croatia)
Autori
Burušić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Sarajevski dani psihologije: Sažeci radova
/ - Sarajevo : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2009, 27-27
Skup
Prvi sarajevski dani psihologije
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 4.-5.12
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; obrazovna postignuća; osnovna škola
(external evaluation; academic achievement; elementary school)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj u zadnjih desetak godina učinjen je niz promjena u obrazovnom sustavu pa tako i u sustavu osnovnoškolskoga obrazovanja. Jednu od značajnih novina predstavlja i uvođenje vanjskoga vrednovanja obrazovanja. U tu svrhu utemeljena je zasebna vladina institucija („Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje“ - NCVVO), koja ima sve javne ovlasti u vanjskom vrednovanju predškolskog, primarnog i sekundarnog obrazovanja. Institut društvenih znanosti „Ivo Pilar“ po nizu je obilježja vodeća znanstveno-istraživačka ustanova u području društvenih znanosti u Hrvatskoj te je u poslovima vanjskoga vrednovanja obrazovnih postignuća svojim znanstvenim potencijalom povećao istraživačke kapaciteta NCVVO-a, osiguravajući transfer naprednih istraživačkih iskustava. Obje ustanove aktivno su sudjelovale u konceptualizaciji i razvoju modela vanjskoga vrednovanja osnovnih škola. U ovom radu prikazane su najvažnije informacije o razvijenom modelu vanjskoga vrednovanja te su izloženi empirijski rezultati i spoznaje dobiveni provođenjem dvaju vanjskih vrednovanja, u školskim godinama 2006./2007. i 2007./2008. U njima su sudjelovale sve redovite osnovne škole, njih 844, te svi učenici osmih razreda (46.196 učenika) odnosno učenici četvrtih razreda (njih 48.232). Ispitana su obrazovna postignuća iz većeg broja nastavnih područja odnosno predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Josip Burušić
(autor)