Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437306

Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju


Miljković, Dubravka; Rijavec, Majda
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 3-4; 488-506 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 437306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju
(The significance of positive emotions in education)

Autori
Miljković, Dubravka ; Rijavec, Majda

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150 (2009), 3-4; 488-506

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
pozitivne emocije; učenje; pamćenje; poučavanje; odnosi učitelja i učenika
(positive emotions; learning; memorising; teaching; relations between teachers and pupils)

Sažetak
Sve veći broj istraživanja dokazuje da pozitivne emocije olakšavaju mnoga socijalna ponašanja i misaone procese, odnosno da znatno poboljšavaju naše funkcioniranje. Induciranje pozitivnih emocija u nastavi širi pozornost i omogućuje nam da bolje vidimo cjeloviti sliku događaja, povećava se broj poticanja za djelovanje i opća kognitivna prilagodljivost. Pozitivna raspoloženja potiču pomnjivo procesiranje i pozitivnih i negativnih informacija važnih za ostvarenje cilja, zapamćivanje je bolje, a pozitivno raspoloženi ljudi konstruktivnije i fleksibilnije reagiraju na važne informacije o sebi i okolini. Stil razmišljanja je kreativniji, fleksibilniji i otvoreniji, odluke se donose brže i efikasnije, skloniji smo altruističnom ponašanju.Budući da negativne emocije, loši roditelji i loše kritike imaju veći utjecaj od dobrih, da bi se prevladao taj negativni efekt, pozitivne emocije u međusobnim odnosima moraju biti zastupljenije od negativnih (i to u omjeru većem od 3:1). U članku s eopisuju programi za povećanje pozitivnih emocija kod učenika te neke strategije korisne za povećavanje opće pozitivnosti

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Avatar Url Dubravka Miljković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miljković, Dubravka; Rijavec, Majda
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 3-4; 488-506 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Miljković, D. & Rijavec, M. (2009) Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju. Napredak (Zagreb), 150 (3-4), 488-506.
@article{article, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravka and Rijavec, Majda}, year = {2009}, pages = {488-506}, keywords = {pozitivne emocije, u\v{c}enje, pam\'{c}enje, pou\v{c}avanje, odnosi u\v{c}itelja i u\v{c}enika}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {150}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Va\v{z}nost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju}, keyword = {pozitivne emocije, u\v{c}enje, pam\'{c}enje, pou\v{c}avanje, odnosi u\v{c}itelja i u\v{c}enika} }
@article{article, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravka and Rijavec, Majda}, year = {2009}, pages = {488-506}, keywords = {positive emotions, learning, memorising, teaching, relations between teachers and pupils}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {150}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {The significance of positive emotions in education}, keyword = {positive emotions, learning, memorising, teaching, relations between teachers and pupils} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font