Pregled bibliografske jedinice broj: 437306
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 3-4; 488-506 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 437306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju
(The significance of positive emotions in education)
Autori
Miljković, Dubravka ; Rijavec, Majda
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150
(2009), 3-4;
488-506
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pozitivne emocije; učenje; pamćenje; poučavanje; odnosi učitelja i učenika
(positive emotions; learning; memorising; teaching; relations between teachers and pupils)
Sažetak
Sve veći broj istraživanja dokazuje da pozitivne emocije olakšavaju mnoga socijalna ponašanja i misaone procese, odnosno da znatno poboljšavaju naše funkcioniranje. Induciranje pozitivnih emocija u nastavi širi pozornost i omogućuje nam da bolje vidimo cjeloviti sliku događaja, povećava se broj poticanja za djelovanje i opća kognitivna prilagodljivost. Pozitivna raspoloženja potiču pomnjivo procesiranje i pozitivnih i negativnih informacija važnih za ostvarenje cilja, zapamćivanje je bolje, a pozitivno raspoloženi ljudi konstruktivnije i fleksibilnije reagiraju na važne informacije o sebi i okolini. Stil razmišljanja je kreativniji, fleksibilniji i otvoreniji, odluke se donose brže i efikasnije, skloniji smo altruističnom ponašanju.Budući da negativne emocije, loši roditelji i loše kritike imaju veći utjecaj od dobrih, da bi se prevladao taj negativni efekt, pozitivne emocije u međusobnim odnosima moraju biti zastupljenije od negativnih (i to u omjeru većem od 3:1). U članku s eopisuju programi za povećanje pozitivnih emocija kod učenika te neke strategije korisne za povećavanje opće pozitivnosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts