Pregled bibliografske jedinice broj: 436476
Destruktivnost u umjetnosti i ponašanju umjetnika 90.tih godina (20.st.)
Destruktivnost u umjetnosti i ponašanju umjetnika 90.tih godina (20.st.) // Zbornik ZNANOST I DRUŠTVENE PROMJENE / Cifrić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2000. str. 79-95
CROSBI ID: 436476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Destruktivnost u umjetnosti i ponašanju umjetnika 90.tih godina (20.st.)
(Destructiveness in art and behaviour of the artists in 90's (of 20th century))
Autori
Turković, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik ZNANOST I DRUŠTVENE PROMJENE
Urednik/ci
Cifrić, Ivan
Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2000
Raspon stranica
79-95
ISBN
953-97969-0-3
Ključne riječi
destruktivnost, umjetnost performancea, vandalizam u umjetnosti, sloboda umjetničkog izražavanja, ikonoklazam, kulturni rat, sick stuff
(destructiveness, performance art, vandalism in art, freedom of art expression, iconoclasm, cultural war, sick stuff)
Sažetak
Ovaj rad govori o devedesetima kao razdoblju koje pokazuje visok stupanj tolerancije za nove oblike ikonoklazma u dijelu likovne umjetnosti (performance arta) kao oblike vandalskog ponašanja koji ranije ne bi mogli proći nekažnjeno. To se može objasniti, po mišljenju autorice, suvremenim poimanjem umjetničke slobode u demokratskom društvu koje doprinosi oslobađanju destruktivnosti u funkciji uklanjanja tabua ili radi sebe same. Demokraciji, naime, ne priliči cenzura umjetnosti, ona se smatra reakcionarnom. Sloboda izražavanja shvaćena je kao sama suština demokracije. Zato pojedinci imaju pravo odlučivati koju vrstu umjetnosti ili zabave oni žele, ili ne, primati ili stvarati. Ovaj stav društva, što podrazumijeva sadržajnu neutralnost, ide na ruku onim umjetnicima koji svoj destruktivni čin kvalificiraju kao umjetničko djelo. Činjenica je da taj radikalizam u umjetnosti, zaključuje autorica, ima svoju publiku kao što je i činjenica da ga drugi doživljavaju kao ofenzivnu, uvredljivu, okrutnu ili jednostavno zlu pojavu u recentnoj umjetnosti. Na taj način tolerancija prelazi u destruktivnu toleranciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Recenzenti Hotimir Burger i Vjeran Katunarić