Pregled bibliografske jedinice broj: 436468
Moć slike u obrazovanju
Moć slike u obrazovanju // Vizualna kultura i likovno obrazovanje / Turković, Vera ; Ivančević, Radovan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA), 2001. str. 63-77
CROSBI ID: 436468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moć slike u obrazovanju
(The Power of Image in Education)
Autori
Turković, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vizualna kultura i likovno obrazovanje
Urednik/ci
Turković, Vera ; Ivančević, Radovan
Izdavač
Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA)
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
63-77
ISBN
953-98559-0-X
Ključne riječi
restrukturiranje školstva, primanje slika, stvaranje slike, likovna umjetnost, umjetničko obrazovanje
(school system restructuring, accepting an image, creating an image, fine art, art education)
Sažetak
Autoričin članak najbliži je području sociologije obrazovanja kao nastavnog predmeta kojeg predaje na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Njena je namjera bila ukazati na potrebu restrukturiranja školskog sustava u Hrvatskoj, što podrazumijeva usklađivanje s bitnim značajkama suvremene kulture, a koje naše školstvo još nije prepoznalo. Po ocjeni autorice, hrvatsko je školstvo nesuvremeno, prije svega, po tome što ne respektira činjenicu da živimo u vremenu dominacije vizualne kulture, tj. dominacije slike nad pisanom riječi. Vrijeme gologa teksta definitivno je stvar prošlosti, ističe autorica, isto tako škola koja se svodi na čitanje, pisanje i računanje pripada prošlosti. Slika je danas došla u prvi plan zbog inherentne joj moći u komunikološkom smislu. Slike su svuda oko nas i one nam pružaju jedno drugo iskustvo svijeta pred kojim ni obrazovanje ne smije zatvarati oči ako hoće ići naprijed. U obrazovnim programima slika značajno pridonosi živosti, dubini i vjerodostojnosti nastavnog gradiva. Stoga će svaki kvalitetan školski program staviti umjetničko obrazovanje u središte, osobito likovnu umjetnost. Umjetnost uči gledati i slušati isto toliko koliko i čitati i pisati. Likovna umjetnost uči primati sliku (vizualna percepcija) i stvarati sliku (ekspresija), ističe autorica. Po ovom drugom njena je uloga nenadomjestiva, jer kod djece i mladih razvija sposobnost kreativnog izražavanja i kreativnog rješavanja problema, te različitim sredstvima izražavanja. Drugi bitan korak, tvrdi autorica, u restrukturiranju škole je integracija umjetnosti, znanosti i tehnologije, tj. prevladavanje disciplinarnih podjela unutar curriculuma kao temeljnog razloga neusklađenosti škole s prilikama u suvremenom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija