Pregled bibliografske jedinice broj: 436464
Država kao brend - Upravljanje nacionalnim identitetom
Država kao brend - Upravljanje nacionalnim identitetom. Zagreb: Matica hrvatska, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 436464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Država kao brend - Upravljanje nacionalnim identitetom
(The country as a brand)
Autori
Skoko, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Matica hrvatska
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
250
ISBN
978-953-150-865-0
Ključne riječi
država; identitet; imidž; brend; odnosi s javnošću; javna diplomacija
(country; identity; image; brand; public relations; public diplomacy)
Sažetak
Knjiga se bavi imidžom države i njegovom ulogom u suvremenim međunarodnim političkim i gospodarskim odnosima te mogućnostima upravljanja njime. Autor definira i analizira pojmove nacionalnog identiteta i imidža te donosi bogat pregled dosadašnjih istraživanja na temu utjecaja imidža države na njezin politički i gospodarski položaj na svjetskoj sceni. Istražujući sve veću važnost imidža država u ostvarenju političkih, gospodarskih i drugih državnih interesa, analizira - kroz dostupne teorije i postojeća istraživanja - utjecaj imidža na postizanje vanjskopolitičkih ciljeva, jačanje izvoznih perspektiva te privlačenje stranih turista i ulagača, kao iznimno važna područja za napredak države. U tom kontekstu bavi se i fenomenom globalizacije kao poticateljem jačanja važnosti nacionalnog imidža, konceptom meke moći država, konceptom zemlje podrijetla, načinima i sredstvima komuniciranja država, odnosno kreiranjem države kao brenda, navodeći i veliki broj primjera iz svjetske prakse. Analizirajući ulogu odnosa s javnošću, marketinga i javne diplomacije u upravljanju nacionalnim identitetom i imidžom, autor u zasebnom poglavlju donosi jasne smjernice za stvaranje brenda suvremenih država. Kao što ističe recenzent dr. Dejan Verčič, ova knjiga je jedan od prvih preglednih radova posvećen toj važnoj problematici, ne samo u Hrvatskoj, nego i u svijetu. Upravljanje nacionalnim identitetom i imidžom – kao što ističe britanski teoretičar Simon Anholt – postaje primarnom vještinom vlada 21. stoljeća. Skoko nam u ovom djelu otkriva uzroke tog fenomena i daje jasne smjernice za snalaženje u novim okolnostima – zaključio je recenzent dr. Zoran Tomić.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Božo Skoko
(autor)