Pregled bibliografske jedinice broj: 436445
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 283-292
CROSBI ID: 436445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima
(Lexical and semantic competences of younger pupils in determining adjectival synonims)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost
Urednik/ci
Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
283-292
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
leksičko-semantičke vježbe, mlađa školska dob, sinonimi, jezične kompetencije
(lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences)
Sažetak
Leksičko-semantičke vježbe usvajanjem rječničkoga blaga uvode učenike u svijet mnogoznačnosti riječi. Poznato je da se u nastavi hrvatskoga jezika komunikacijsko-funkcionalnim pristupom u mlađoj školskoj dobi omogućuje djetetu bolje razumijevanje i recepcija jezičnih sadržaja (Težak, 1997., Rosandić, 2002., Pavličević-Franić, 2005., Bežen, 2008). Stoga se u sklopu znanstvenog projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika prišlo istraživanju uporabe bliskoznačnica i njihovog stvaranja. U dosadašnjem istraživanju pokazalo se da su učenici prvog razreda (Turza-Bogdan, Ciglar, 2007, 2008) uspješniji u pronalaženju značenja zadanih riječi i stvaranju bliskoznačnica unutar rečeničnoga konteksta. Rečenični ih kontekst štiti od nekih vrlo karakterističnih pogrješaka. Polazeći od rezultata u prvom razredu, u ovom nas je istraživanju zanimala spremnost učenika u određivanju značenja pridjevskih bliskoznačnica u rečeničnome kontekstu. Provedeno je komparativno istraživanje na skupini ispitanika drugog i četvrtog razreda. Nakon statističke obrade rezultata raspravlja se o uspješnosti u produkciji sinonima. Usporedbom rezultata zaključuje se o kompetencijama učenika te se predlažu metodički postupci kojima se leksičko-semantičke kompetencije mogu poticati i razvijati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb