Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436445

Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima


Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 283-292


CROSBI ID: 436445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima
(Lexical and semantic competences of younger pupils in determining adjectival synonims)

Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost

Urednik/ci
Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.

Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
283-292

ISBN
978-953-7210-33-5

Ključne riječi
leksičko-semantičke vježbe, mlađa školska dob, sinonimi, jezične kompetencije
(lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences)

Sažetak
Leksičko-semantičke vježbe usvajanjem rječničkoga blaga uvode učenike u svijet mnogoznačnosti riječi. Poznato je da se u nastavi hrvatskoga jezika komunikacijsko-funkcionalnim pristupom u mlađoj školskoj dobi omogućuje djetetu bolje razumijevanje i recepcija jezičnih sadržaja (Težak, 1997., Rosandić, 2002., Pavličević-Franić, 2005., Bežen, 2008). Stoga se u sklopu znanstvenog projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika prišlo istraživanju uporabe bliskoznačnica i njihovog stvaranja. U dosadašnjem istraživanju pokazalo se da su učenici prvog razreda (Turza-Bogdan, Ciglar, 2007, 2008) uspješniji u pronalaženju značenja zadanih riječi i stvaranju bliskoznačnica unutar rečeničnoga konteksta. Rečenični ih kontekst štiti od nekih vrlo karakterističnih pogrješaka. Polazeći od rezultata u prvom razredu, u ovom nas je istraživanju zanimala spremnost učenika u određivanju značenja pridjevskih bliskoznačnica u rečeničnome kontekstu. Provedeno je komparativno istraživanje na skupini ispitanika drugog i četvrtog razreda. Nakon statističke obrade rezultata raspravlja se o uspješnosti u produkciji sinonima. Usporedbom rezultata zaključuje se o kompetencijama učenika te se predlažu metodički postupci kojima se leksičko-semantičke kompetencije mogu poticati i razvijati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Ciglar (autor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 283-292
Turza-Bogdan, T. & Ciglar, V. (2010) Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.) Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost. Zagreb, Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 283-292.
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2010}, pages = {283-292}, keywords = {leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke vje\v{z}be, mla\dja \v{s}kolska dob, sinonimi, jezi\v{c}ne kompetencije}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {Leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke kompetencije u\v{c}enika mla\djih razreda u odre\djivanju pridjevskih sinonima}, keyword = {leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke vje\v{z}be, mla\dja \v{s}kolska dob, sinonimi, jezi\v{c}ne kompetencije}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2010}, pages = {283-292}, keywords = {lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {Lexical and semantic competences of younger pupils in determining adjectival synonims}, keyword = {lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font